söndag 19 maj 2019

Om Kristina Winberg, SD,


vet jag inte mycket, däremot minns jag mycket väl utfrågning av Kristina Winberg inför parlamentsvalet 2014. Fast, jag hade helst velat glömma det.

Debatten stod då mellan SD:s Kristina Winberg och Folkpartiets Marit Paulsen. Vad som kom att skådas kan inte beskrivas på annat sätt än ett episkt haveri från Kristina Winberg. 

Jag hoppas att Kristina Winberg lärt sig mycket sen förra valet, men jag har aldrig sett och heller inte kunnat lita på hennes politiska skicklighet. 

Att det kommer en brytning idag, en vecka före valet, måste vara en affär av allvarligare art. 

Det finns inte en chans att SD i dessa dagar av medvind, skulle riskera en splittring i partiet mellan dom som är för eller emot Kristina Winberg, eller dom som är för eller emot SDs hårda nypor. 

Jag väljer att tro att dessa hårda nypor var vad läget krävde idag. 

Precis som i Österrike.

12 kommentarer:

  1. SD agerar precis så som ett politiskt parti skall göra.
    Det finns alldeles för många dryga och obildade personer i de politiska partierna,personer som tror att de sitter där för sin egen sak och handlar därefter.
    Centerns rödtotte t.ex.,som försöker läxa upp väljarna och kör sitt eget race.
    Man behöver inte räkna upp fler,då skulle sidan inte räcka till.
    Politikerna skall tjäna folket och inte tvärt om.
    Svensson

    SvaraRadera
  2. Marit i en gammal ringräv mot den yngre Kristana kunde bara sluta på ett sätt. Nu idag döljer sig något. Vad vet jag inte. Läs Petterssons och Thoralfs bloggar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte nöjd alls med Thoralfs påtvingade uttåg.

      Radera
  3. Tonald Drump2019-05-20 07:58

    Rakryggat och modigt av SD att stryka henne så nära in på valet.
    Hade V och Jonas haft 10% av den staken så hade Malin Björk också varit struken.

    SvaraRadera
  4. K Winberg har aldrig stått särskilt högt uppe på min lista. Hon har också ibland visat rätt stor okunnighet i många frågor...
    I detta fall stöder jag helt sd-ledningen.

    SvaraRadera
  5. Winberg står också fast vid att hennes mobiltelefon, där en bandad inspelning från ett telefonsamtal med den kvinnliga partikamraten, blev stulen för ett år sedan. Och som av en händelse dyker den upp på expressen en vecka innan valet? Är det expressen som bestämmer i SD?
    ”Jag delar inte den beskrivning som framkommer om att hon ska ha slagit larm om detta. Det är naturligtvis något jag hade känt till i sådana fall sett till den relation jag och Kristina hade då säger den utpekade SD-kvinnan till Expressen?
    Expressen är ute o cyklar och SD ledningen med dom.Samma ogrundade beskyllningar var det mot Thoralf Alfsson också.
    Slutsats SD,s ledning bör bytas ut. Rent självskade beteende.
    DGDF

    SvaraRadera
    Svar
    1. Raymond Zweigberg2019-05-20 14:42

      Håller med! Alldeles för många oklarheter och för mycket jidder. Inte bara en hund som ligger begravd där.
      För övrigt anser jag att Winberg varit en väldigt slät figur i politiska sammanhang.

      Radera
    2. Nu inväntar vi bara på nästa scoop ifrån expressen. En vecka kvar...
      SD-ledningen skulle tjäna på att precisera vad den egentliga orsaken till uteslutningen sker i denna sena timme, min åsikt är att de är inte det skarpaste hjärnorna som agerar såhär. Kan inte uttala mig om Winbergs politiska kapacitet men förfarandet är fel precis innan valet till EU.
      DGDF

      Radera
    3. Jag tror att SD gör klokt i att inte ge sig in i en smutskastnings-fight med Winberg. Det är en match mot regimmedia som ingen kan vinna.

      Radera
  6. Carina
    Jag stör mig på att de inte kan redovisa varför de utesluter henne. Precis som Thoralf Alfsson när han uteslöts. Fick mig att gå ur SD som medlem vilket jag inte var ensam om. Annars kunde man skött detta internt inom SD. Man behöver inte springa regimmedias intressen.
    DGDF

    SvaraRadera
  7. Om SD skall redovisa i detalj varför uteslutning sker,
    är risken,att resultatet blir integritetskränkande.
    Den risken tar inte SD.
    Hyenorna i massmedia får stå för sitt illasinnade och lögnaktiga beteende.
    SD i våra hjärtan!
    SD behövs i EU.
    Svensson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan så vara men sparka folk utan redovisa varför är en osund politik. En gång resonerade jag som du.Politiken SD för idag är maktfullkomlig.
      DGDF

      Radera