tisdag 12 februari 2019

Fredrik Önnevall, den ädlaste Riddaren av SVT.

Innan Fredrik Önnevall ägnade sig åt flyktingsmuggling, var han en favorit, jag missade sällan hans fantastiska program. Nu, däremot, kan jag inte se honom på TV utan att tänka på det brott han begått. Och på den egenmäktighet som han i sin roll som TV-personlighet utnyttjade så grovt.


Under inspelningen av serien Fosterland smugglade Fredrik Önnevall och hans team en 15-årig syrisk flykting med sig till Sverige, och dömdes för människosmuggling. SVT har deklarerat att de betalar rättegångskostnaderna, vilket ju är ingenting annat än sjukt galet tittarförakt.

Nu tackar Önnevall nej till att SVT pröjsar för hans brottslighet och kriminella handlingar .– Så kan ingen säga att jag har bidragit till att rubba förtroendet för public service, säger Fredrik Önnevall till SVT Nyheter. 

Eeeeehhhhhhh....Jo. Skadan är redan gjord.

Precis som i fallet med Skolkar-Greta, hennes familj och de tio miljonerna, så pågår nu bakom kulisserna ett svettigt upprensande,allt enligt första kapitlet i handbok för Damage Control.

Min tillit är alldeles för tilltufsad för att jag ska se det stora i Önnevalls raka rygg. Ser bara en nysminkad story som serveras tittarna.Detta har SVT och andra medier åsamkat mig- de har tagit min tilltro och trampat sönder den.

4 kommentarer:

  1. Har du märkt att han alltmer försöker likna "il duce" - åtninstone på utsidan?

    SvaraRadera
  2. Sedan tar han naturligtvis på sig försörjningsbördan så svenska folket slipper försörja de som kom hit tack vara honom?

    SvaraRadera
  3. Journalister tror att dom är gudar med egna regler. Han ska ha kicken och försörja dom han smugglat hit.

    SvaraRadera