måndag 28 januari 2019

Men för böveln visa legget och skaffa dig ett liv!

Idag går TV4 fullt agendamilitanta med sin fulpekande globaliseringsaktivism och kletar "profilerad rasism" på svenska poliser. 

TV4  tar benägen hjälp av Civil Right Defenders, skattefinansierad självpåtagen vänstervriden godhetsindustri, som finansieras av de vanliga- bland annat SIDA, Svenska Postkodlotteriet, H&M, Open Society Foundations, National Endowment for Democracy, Oak Foundations och privatpersoner. 

De har glassigt kontor mitt i City vid Sergels Torg med nån miljon i årshyra, intäkterna kommer i huvudsak från skattepengar och går till största delen i löner till sig själva. 

CRD har gjort sig kända för att föra ut budskapet att alla som vistas i Sverige ska ha samma rättigheter till landets välfärd. Och har tidigare kritiserat Sverige bl.a för att kränka romska tiggares rättigheter.

Nu menar TV4 - och CRD - en hel himla kväll  - att svenska poliser är "profilerade rasister". Suck. TV4 hade lyckats hitta många som polisen stoppar "enbart på grund av deras hudfärg eller etnicitet." Eller hur....!  TV4 låter oss följa med en mörkhyad man hem, vi får veta att det är synd om honom. För han får visa leg i tunnelbanan.

Erik Nord polischef Storgöteborg svarade mycket bra på de vinklade påhoppen: -Nä, svensk polis ägnar sig inte åt etnisk profilering, när vi arbetar så utgår vi från beteenden, och platser och tidpunkter, och underrättelser, men någon profilering på ras och etnicitet det ägnar sig inte svensk polis åt. 

Låt mig säga så här: Om någon vill kontrollera mig i trafiken, i tunnelbanan, på flygplatsen, i tullen - ja, var som helst, fine. Kolla hur mycket du vill, jag har rent mjöl i påsen, och jag har förståelse för det trygghetsarbetet. 

Och jag lever inte ett sorgligt, patetiskt liv på att känna mig kränkt. 

Eller på att misstänkliggöra hedersamma yrkesgrupper, som ett sätt att fett gott försörja mig själv.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar