tisdag 22 januari 2019

Jag vill aldrig, aldrig, aldrig se Annie Lööf och Jan Björklund i en borgerlig allians igen.

DNs-idolporträtt och intervju med Annie Lööf idag:

– "För mig är det viktigt att göra det man lovar väljarna. Under många år har jag varit tydlig med att jag inte vill sitta i en S-ledd regering.


Se till att ytterkantspartier inte får inflytande. Genom den lösning vi har kan vi också hålla det vi lovade innan valet.


Jag tror att vi får bäst genomslag när S-MP-regeringen sitter på våra nåder, när vi förhandlar från riksdagen och när vi driver på som ett liberalt oppositionsparti."

Men. 

Enligt 3 kap § 30 avtalslagen ska avtal anses vara ogiltigt om det är uppenbart att endera avtalsparten förfarit svikligt. Det är just det som Annie Lööf gjort.
Hon har med berått mod förlett sina väljare att tro på något som hon redan från början visste att hon inte kunde införliva. Hon har alltså agerat svikligt. 

Annie Lööf kan försöka att övertyga gång på gång på gång att fel är rätt, men det blir bara mer ynkligt för varje gång.

1 kommentar:

  1. En falsk korrumperad kyrkråtta. Hon borde lära sig lite från Danmark och Norge. Där säger man att i Sverige får man inte kalla en råtta för en råtta för det är inte PK vänligt nog.

    SvaraRadera