fredag 18 januari 2019

Årets uslaste och tarvligaste Dubbelmoralist redan utsedd - Anders Lindberg.


Carl Bildt är nu lika less på Anders Lindberg som vi andra, och twittrar idag:

-"Jag avföljer nu Anders Lindberg.  Gyttjans folk har jag inget större intresse av."


 Anders Lindberg rasar förmätet mot Carl Bildts spydigheter: "Det Bildt gör när han kallar mig gyttjans folk är att han sätter just en sådan här term på mig, som sedan kommer att kommas ihåg. Som före detta statsminister så har man en enorm makt, och han är en av Sveriges ledande politiker fortfarande, säger Anders Lindberg.  

Poletten har trillat ner, Anders Lindberg!

Tänk att du själv skulle behöva kallas för gyttjans folk, för att äntligen  begripa hur det känns att bli förföljd, tyranniserad och trakasserad.

Och detta gör dig Anders Lindberg bestört -  efter ett enda ynka tweet!! 

Denna makt har du, mycket mer än Carl Bildt, Anders Lindberg. Och denna makt har du sprätt med i flera år, dag efter dag, för att smeta en skändligt oanständig term på Jimmie Åkesson och SD, som du av personliga skäl vill att dina läsare ska komma ihåg SD för. 

Det kallas hjärntvätt och propaganda, och det är vad du ägnat ditt futtiga liv åt, istället för journalistik. 

Du har skadat människor för livet.

7 kommentarer:

  1. Skulle jag skriva vad jag tycker om fjanten Anders L skulle jag åka dit gör hets mig folkgrupp. Hans fru ( som gjorde sig en förmögenhet när hon jobbade ( dom få dagar hon gjorde det) i EU kanske blir minister. Och såna ska man betala skatt till. På min lilla lärarpension.

    SvaraRadera
  2. Bildt är dock knappast bättre då han i samma veva likställer Lindberg med president Trump (som Bildt också anser tillhöra "gyttjans folk").
    Bildt sade 2016 att om Donald Trump vann presidentvalet i USA skulle det innebära "västvärldens undergång" och även öka IS:s styrka; han har kallat Vitrysslands president "en buse"; han jämförde ryske presidenten Putins aktion i Georgien med NaziTysklands härjningar i 2a världskriget.
    Bildts omdöme tycks lika dåligt som Lindbergs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda två är småhundar med granddanois-ego, eller hur var det? Lika stora sk-tar.

      Radera
  3. En huggsexa om våra skattepengar,är vad valet handlat om.
    Anders Lindberg har lobbat åt sin tant.
    Aftonslasken har varit deras egen arena.
    Nu kan väl snart även den lille missförstådda journalisten
    smörja kråset med EU pengar.
    Politik börjar allt mer likna prostitution.
    Stackars Svensson

    SvaraRadera
  4. Hmmm... En totalt vänsterbliven "journalist" eller mannen som avskaffade Luciabeslutet.

    Jag tycker INTE om Calle Bildt, dryg mästrande globalist. Men, har har några försonande drag vilket inte Lindberg har. Bildts hanteringar av journalister är ett sådant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Argus:
      Kan du nämna några exempel (ett räcker) på Bildts lyckade drag som politiker inkl. FN-tjänsten i Sarajevo ? Har sökt i minnet men misslyckats....
      För mig är huvudpersonerna jämbördiga,(inte minst)när/hur de valt sina partners !

      Radera