fredag 14 december 2018

Vem orkar lyssna på Annie Lööf och Jan Björklund? Yesterdays news.

Allt de säger har gått på repeat sedan valrörelsen. 

Tack och lov finns Ebba Busch Thor, Sveriges starkast lysande politiska stjärna just nu.
Modig, ärlig, rak, påläst, kunnig, förtroendeingivande och ambitiös. En riktig ledare. Jag vill tack henne från botten av mitt hjärta för avhyvlingen av vänsterfaschisterna Löfvén, LO och aftonbladet - äntligen. 
BASTA.

Tack också Mattias Karlsson! Salvan du levererade om Löfvén-erans komplett katastrofala misslyckanden och smygislamisering satt mitt i krysset - äntligen. BASTA.

Mattias Karlsson är en styrka, en betryggande och klok megakompetens bakom Jimmie Åkesson.

Mattias Karlsson, FB:

-"Jag är stolt över att ha en partiledare som fullständigt litar på sina kollegors och sin partiorganisations förmåga att hantera komplexa processer även i hans frånvaro.

Jag är stolt över att ha en partiledare som arbetade hårdare än någon annan och som reste runt mer i landet än någon annan under valrörelsen.

Jag är stolt över att ha en partiledare som prioriterar sin familj och som inte sviker viktiga löften till sin lille son bara för att de övriga partierna visat sig oförmögna att styra landet och hantera budgetprocessen i rimlig tid.

Jag är stolt över att tillhöra ett familjevänligt parti där sådana prioriteringar ses som positiva och självklara."

8 kommentarer:

  1. Jag har varken lyssnat på vad Ebba Busch Thor eller Mattias Karlsson har sagt.
    Dock blir jag glad av vad du skriver Carin Fina.
    Det finns hopp i vår sargade tillvaro.
    Svea

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har rätt!
    Följer definitivt inte på TV.
    Var det inte den flickan som var ytterst litteraturkunnig?
    Svensk skola kanske...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  3. Varför kan inte riksdagsmännen jobba över tills dom fixat en regering. Utan övertidsersättning.

    SvaraRadera
  4. Jag är också stolt över en partiledare som Jimmie Åkesson som prioriterar familjen framför hönshuset i riksdagen. Önskar dig Carina och alla här på sidan en riktigt God Jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Elisabeth.

      Jungman Jansson

      Radera
    2. Tack detsamma Elisabeth och ha det underbart i solen!

      Radera
  5. Hon var också för för att skriva under FN:s flyktinglista.
    Olycka i arbetet eller för att komma i globalismens löningslista?

    SvaraRadera
  6. Tja, hellre rivjärnet EBT än torrbollem UK som statsminister. Funkade ju i Norge med Bondevik från KRF som var mindre än högerpartiet.

    SvaraRadera