fredag 16 november 2018

Under polityren.


aftonbladet sön 06 jul 2008, när Jan Björklund utsetts till partiledare i FP

Jan Björklund är ingen skandalman. Men när det närmade sig partiledarval kom den gamle majorens förflutna upp i solljuset.
Så här kunde det låta med Björklund som befäl på kaserngården:
”Gå ut i skogen och runka upp stridskuken ordentligt,” uppger en värnpliktig för DN att Björklund ska ha sagt.
– Hans vanligaste ord var ”ludermässig”. Man såg ludermässig ut, var ludermässig om man rörde sig långsamt eller inte hade vikt upp kragen rätt, säger en annan.
Björklund har erkänt, och ångrat.
– Jag kan inte utesluta att jag har sagt sådär. Jag skäms så jag rodnar över den jargongen.

Nu får de sköra sönerna hålla för öronen.

7 kommentarer:

  1. Väljarnas dom: Liberalerna under spärren
    https://samnytt.se/valjarnas-dom-liberalerna-under-sparren/

    SvaraRadera
  2. ..och allt det där skriver du helt utan triggervarning..
    Uschiamej då...
    Nu måste jag gå och dricka ett glas ekologisk saft för att få bort den fula smaken ur munnen..

    SvaraRadera
  3. Under spärren vilken glad nyhet, hoppas det fortsätter neråt. Vad har han åstadkommit inom politiken som gynnat oss svenska medborgare?

    SvaraRadera
  4. Han får väl gå ut i skogen och försöka runka upp opinionssiffrorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en kommentar som - tar.
      Mats

      Radera
  5. Om Svenska folkets genomsnittliga IQ bara höjs med 0,1% så finns varken L eller MP kvar efter nästa val,

    SvaraRadera
  6. Ju fler analfabeter vi får hit ju lägre IQ.
    Det ser mörkt ut.

    SvaraRadera