lördag 22 september 2018

Flyttade Marie Lilja in i sin våning på 1700-talet?



Klockorna i Maria Magdalena kyrka i Stockholm har ringt på samma sätt sedan 1759.
Men i våras tystnade de efter att grannar klagat på bullernivåerna.
– Jag har lagen på min sida, säger minaretvurmaren Marie Lilja, 53.

-"Volymen är oacceptabel. På kvällarna gick det inte att höra tv:n. På nätterna gick det inte att sova. Jag har kommit in i klimakteriet och måste sova med öppet fönster även vintertid. Det är jättestörande."
Marie Lilja klagade därför hos Stockholms stad och fick rätt.

Jag tycker att denna förmätet knarriga gnällspik skulle ha tittat sig omkring innan hon frivilligt köpte sitt boende. Kyrkans närvaro kan omöjligt ha kommit som en chockerande överraskning. 

Ungefär som när jag glad och lycklig bodde mitt emot Gröna Lund, på sommaren var det härligt folkliv dygnet runt och på vintern mörkt och stilla, det visste alla. Ändå flyttade folk in i eftertraktade boenden och började genast propsa på att stänga ner Gröna Lund!

 Precis som Bromma Flygplats. Folk ska ha allt, och sen ska dom ha lite till. 

Annat med de utlandssponsrade moskéerna och minareterna som byggs i nutid. De har inget kulturellt historiskt värde, och bör stoppas innan de börjar sprida sitt otidsenliga muntliga budskap i Sverige . 

1 kommentar:

  1. Många kvinnor som befinner sig i klimakteriet.
    Det är en besvärlig tid fruntimmera.
    Klockorna i dalen kan ringa dygnet runt i knoppen
    på vissa av kärringera.
    Tanten

    SvaraRadera