lördag 7 juli 2018

Jimmie Åkesson! Inte bara idag - alla dagar.

Jag vill varna alla politikintresserade för att läsa gamm-medias "analyser" och "politiska" kommentarer av SDs dag i Almedalen, det är bara är oskickliga betraktelser och agendapolitiskt styrda synpunkter. 

Här har jag istället hittat vanligt folks åsikter, och det är ju ändå dom som verkligen betyder nåt och dom som röstar.

Kommentarer från Samhällsnytt:

- Idag har det varit SD:s dag. Men kanske framförallt Jimmie Åkessons dag.
Förutom Jimmies alla kvaliteter och förutom att han förklarar begreppet nationalism så bra att även Jan Björklund kan förstå - så blir man glad av Jimmie Åkesson!
Han behöver bara äntra scenen så spricker publikens ansikten upp i leenden.
Ingen av de andra partiledarna har förmågan att fängsla som Jimmie.
Hans recept är egentligen enkelt. Han håller sig till sanningen och är ordentligt påläst.
De andra sju förtiger sanningen och berättar rövarhistorier...

-Jag är säker på att Jimmie drog många nya väljare idag:Ja jag tror ta mig tusan att vi kan nå upp till de där 50 procenten. I Opinion Live som följde efteråt fick stackars Rickard Jomshof stå vid samma bord som en rabiat feminist (F!). Naturligtvis vann Jomshof matchen till hundra procent :)
Jag säger som Jimmie: Nu Sverigevänner kör vi, ända in i kaklet!


-Jag tror också att många blev övertygade idag. Jimmie är helt outstanding inte bara i politikerkretsen men överhuvudtaget. Jag är så glad att vi har r honom i den menlösa med hatiska politikerskaran.

2 kommentarer:

  1. Gamm-medias kommentarer om SD betyder absolut inget.
    Deras trovärdighet är lika med noll.
    Rövarbanditerna i 87an har sänkt sig själva.
    9 SEPTEMBER

    SvaraRadera
  2. Lyssnade på en del intervjuer med Jimmie Åkesson under dagen. Det som är så ovanligt med Jimmie är att vet han inget om en fråga så säger han det. Han är rättfram slirar inte på sanningen. Och som du skriver, han är ordentligt påläst.Roligt att se en Jimmie i så god form. Gammelmedias åsikter bryr vi inte oss om, de är passerade för längesedan.
    SD 2018
    DGDF

    SvaraRadera