måndag 2 juli 2018

Får jag presentera Stefan Löfvén. Statsminister Stefan Löfvén. Vårt lands statsminister. Som ska leda landet och värna dess medborgare.

Löfvén intervjuas om resan till fotbollsVM:

-" .......vi har varit tydliga med att markera att.....just i den här delen...... som rör fotbolls-VM.....att invigningen och gruppspelet......det är vad vi har gett uttryck för....och-eeh... det är också andra länder som inte har åkt tidigare, och som åker.....eeehhhh....och vad jag förstår så har Storbritannien ingen uppfattning...och ingenting EMOT att vi åker..... Vi har gjort vår markering.....var vi står politiskt sett - det vet alla! Alla vet precis var Sverige står!...och det är ingen tvekan!"

(Jättemodiga)Reportern: - "Så er bojkott handlade bara om att göra en markering?" (Löfvén hisnar!)

Löfvén:- "...va, ja, men det var en viktig markering menar jag, en viktig markering, men nu är det så att vi är fotbollsmässigt i ett annat läge, och vi har sagt tidigare vad markeringen gällde, och återigen, vad det gäller dom politiska sakfrågorna så vet alla, precis alla vad Sverige står för."

(Den respektingivande)Reportern: "Man kan uppfatta det som dubbelmoral."

Löfvén:- (chock i blicken) -"Nä, det är inte alls nån dubbelmoral, det var en viktig markering, men det är ju så här också...."

Skämskudden räddar mig från sekundärskammen.

6 kommentarer:

  1. Det går inte att kommentera på bloggen från ordinarie dator.
    Stasi eller vem har fullständigt blockerat mig.
    Har fler liknande problem?
    Bekräftelse krävs till vansinne.
    9 sept

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Google som äger Blogspot. The Evil Empire Strikes Back. Skulle inte förvåna mig om något litet SJW-tjänstehjon på Google varit framme.

      Radera
    2. Ja jag hade också problem igår kväll. men jag gav mig inte och fick in kommentaren till slut.
      Vad som ligger bakom kanske Carina kan svara på.
      Yttrandefrihet...???
      DGDF

      Radera
  2. Han hade nog inte räknat med att världsmästarna Tyskland skulle bli utslagna och att Sverige skulle gå vidare. Men nu gäller det för Stefan L att åka snålskjuts på lagets framgångar. Fy fan vilka hycklare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer till hundra procent, Det är så man mår illa. Skenheliga typer i 7/klöver att vända kappan efter vinden är de bra på...
      DGDF

      Radera
  3. Med tanke på att genomsnittligt IQ faller raskt i landet genom massimporten är Löfven ändå kanske rätt representant för Sverige? ;-)

    SvaraRadera