tisdag 12 juni 2018

SVT gråter. Igen.



Mohamad Sahid Alali flydde till Sverige från krigets Syrien 2015 med sina två döttrar. Nu vill återvända. Men han får ingen hjälp från myndigheterna.
– Jag vill åka tillbaka till Syrien, säger Mohamad Sahid Alali och sträcker fram sitt permanenta uppehållstillstånd.
Men problemet är att han har inga pengar, inget jobb och inte får han någon hjälp att återvända av svenska myndigheter heller .Han har inte kunnat betala hyran på ett tag och har även en skuld i mataffären. Han har fått ta av matpengarna för att kunna köpa sommarkläder till flickorna säger han, och han kan inte spara några som helst pengar utan går istället back varje månad.


– Jag är helt slut faktiskt. Jag mår jättedåligt och det är inte bara lite. Tro mig, vi har lidit mycket, säger Mohamad Sahid Alali. 

Har han testat allmäna Reklamationsnämnden?

SVT

6 kommentarer:

  1. Livet i Sverige är sannerligen ett helvete om man jämför med Syrien..
    Kunde han ta sig hit - kan han nog ta sig dit, igen...

    SvaraRadera
  2. Finns alldeles för många fattiga,tandlösa svenskar.
    Fy på er alla ister i 87an.
    Ester

    SvaraRadera
  3. Mycket snyft nu, han får söka sig till socialen.Jag har svårt nog med busspengar mellan varven.

    SvaraRadera
  4. Raymond Zweigberg2018-06-13 09:42

    Bara ett sätt att samla på sig mer pengar innan han åker hem och lever loppan på ihopsamlade bidragspengar?

    SvaraRadera
  5. Han har barnbidrag, underhållsbidrag, bostadsbidrag etc. Vad lever han annars på?

    SvaraRadera
  6. Och var är dom pengarna?

    SvaraRadera