tisdag 15 maj 2018

Vilket underbart ljuvligt himmelskt slöseri!



Jag hade glömt laddarsladden till min Microsoft Surface sist jag var i stan, och jag orkade inte ta mig över havet igen och tillbaka till stan för att hämta den. Jag hade däremot många intressanta och kreativa förslag på hur Björn skulle kunna uppfinna en tillfällig laddare till mig, och jag letade ivrigt bland alla hans tekniska himpajimpor och knäböjde om en snilleblixt, men han satt lugnt vid sin Mac och sa att han kunde åka in och hämta den men inte konstruera en. Snällt men för mycket begärt tyckte jag.

Så, i en vecka var jag utan min laptop. 

Jag låg i solen på bryggan med hundarna(stackars mig) och kände kliet i fingrarna, inte minst när de fyra väktarna tappade bort en kriminell på Köpenhamns Flygplats, jag hade tom rubriken klar. 

Men jag löverlevde, och läste ut en bok om dan. 

I måndag drog jag så in för frissan och från den karga ytterskärgården landade jag mitt i paradisets vidunderliga överdåd - ALLT blommade! Vitsippor, blåsippor, förgätmigej, smörblommor, tulpaner, hägg, och syrenen var precis i öppningsstadiet. Allt var grönare än grönt och färgerna exploderade. Jag tappade nästan andan, och om jag känt mig lite i dojjan nån dag så försvann den bluesen fullständigt när jag cabbat ner och radion dånade på högsta volym Sultans of Swing med Dire Strait

Vem kan deppa då? Och nu är sladden här och jag med.


8 kommentarer:

  1. Nu kommer det och låter så oskyldigt men det är farligt! Oerhört farligt för Sverige och svenskarna. Illistigt lägger man fokus på apanage, utmärkelser och framträdanden för att få försvarslösa svenskar med sig.

    Nu attackeras vår viktigaste symbol för vårt land och vår existens. Vi vill inte ha det som palestinierna eller andra statslösa folk. Det hoppas jag folk begriper att det är det värsta som kan hända människor.

    Sex partiledare har bestämt bakom ryggen på oss svenskar att Kungadömet skall uterdas. Jag kan försäkra kungahuset att fler än sex svenskar INTE önskar det.

    Många betvivlade redan efter förra valet om det någonsin blir ett val igen. Eller kommer etablissemanget gör som hos polisen. Vi får rösta med
    ett mejl som skickas till regeringen.

    Det är ingen slump att denna kupp av de sez partiledarna kom nu.

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6953821

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6952197

    SvaraRadera
  2. Jag vill ge SÄPO erkännande som än så länge vägrar att bevilja IBM ett nytt avtal. Vi får ställa vår lit till dem.

    Tack SÄPO. Det är det svenska folket ni skall betjäna. Vi må alla vara tacksamma för det.

    Från gårdagens nyheter. Tyvärr är det så att de viktigaste nyheterna försvinner i mängden och bruset. Och puvblic service gör inget för att lyfta de viktigaste frågorna. Och så smäller man till lagom nära sommaruppehållet då kommer de viktigaste frågorna för folket som raserar deras land , tillflykt, frhet och framtid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6952662

      IT-skandalen på Transportstyrelsen

      "Men vad Säpo tycker om Transportstyrelsens planer på att förlänga avtalet med IBM vill Bjelfenstam inte prata om."

      Radera
  3. Var faktiskt lite orolig över,att något hänt dig Carina,under tystnaden.
    Tack o lov enbart minnet som fallerat.F.ö. en fin bild på vårblommorna som ju hos oss i söder,redan är utblommade.I detta fall har ni på norra baksidan,som kommer likt rumpan på katten,just nu en fördel !Ha det så skönt ute i friska Ö-luften.

    SvaraRadera
  4. Tack Lasse, ja i dessa dagar vet man inte.
    Men konstigt ändå, sladden är normalt det första jag packar ner, jämte plånboken, laptopen, nycklarna och mobilen, men den här gången, ja jag fattar inte. Men efter ett mardrömshalvår var det nån högre makt som gjorde mig sysslolös ett par dar, och det gjorde mig gott. Hoppas du mår bra trots att vårblommorna nu vilar till nästa vår!
    Det var så roligt när jag fortfarande flög, jag mötte våren massor med gånger på övernattningarna, först i Malmö och Helsingborg, sen hemma, sen Sundsvall, Östersund, Umeå/Luleå och sist Kiruna������Det var lycka! Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Carina
    Tror det kan vara bra att ta en paus ifrån flödet i samhället ibland. Återhämtning till kropp och själ i ett samhälle som bjuder på så många frustrationer dagligen.
    Läste i NyheterIdag att Özz Nujen fick ställa in en föreläsning om mångfaldsarbete.Kanske rättvisan hinner ifatt honom till slut.
    DGDF

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va?!?!!! Läste om evenemanget i morse, och jag trodde inte mina ögon. Och nu är det alltså avlyst! En seger för alla de goda värden vi tror på. Tack!

      Radera
  6. Njuuut av den ljuva tid vi har framför oss.
    Ladda era "batterier" inför kommande tid.
    9 september

    SvaraRadera