lördag 16 december 2017

Vad är det för skillnad på svenskar och finländare.


Medan Ulf Kristersson, M, dillar om svenska språket, de svenska "lagarna" och de svenska klanerna.

Merit Wager: "En finländsk polis berättade för mig att när polisen informerar asylsökande på mottagningsboenden om vad som gäller i Finland så lägger de till att:
Det här är vårt land. Vi har kämpat för det i krig och stridit för att vårt land ska vara fritt. Vi kommer aldrig att låta någon annan ta över. Ni har kommit hit för att söka skydd av olika anledningar, ni måste anpassa er till oss och vårt sätt at leva. Annars kan ni inte leva här."

6 kommentarer:

  1. Rakastan vain Suomalaisia!
    Svea

    SvaraRadera
  2. Vi måste beblanda oss mera med finländarna, få lite sisublod i harpaltfolket.

    SvaraRadera
  3. Djupt tacksam att min hustru har härdat ut med mig i xx år nu den 30/12 i år.
    Där kan man tala om SISU!
    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  4. Har alltid gillat Finland och finländare❤️✌️

    SvaraRadera
  5. Som 1/8-dels finne (min mormor kom från Vasa) och gift med en finska kan jag inte annat än hålla med om att det är mer självkänsla i finnar.

    SvaraRadera