måndag 4 december 2017

När jag ser hur åsiktskorridoren drabbar Katerina Janouch, känner jag skam över att sluta kämpa.


Jag läser allt av Katerina Janouch, hon har blivit en stark och extremt modig kämpe för oss alla pressade i åsiktskorridoren, hon får betala ett mycket högt pris. Om nån hittar ett enda rasistiskt ord i hennes texter, var vänlig hör av er, tack!





Detta är Birgitte Hedmans berättelse på FB.

...."OM FÖRSÖK ATT ORSAKA NÅGON EKONOMISK SKADA....
Idag på Arlanda stegade jag in på Pocket Shop för att köpa Katerina Janouchs bok Vapendragerskan. Hittar inte så jag gick till tjejen som jobbade där och frågade var hennes böcker finns. Det brukar finnas en hel hylla med hennes olika böcker.- Dom har vi plockat bort för hon skriver rasistiska saker.

Jag: Vaaa, enligt min mening skildrar hon verkligheten, och vad har det med hennes författarskap att göra?Vi lever i en demokrati där vi får tycka vad vi vill.
- Ja i o f sig skriver hon bra böcker, men vi har valt att ta bort dem för att vi inte vill stå för rasism.
Det är det lilla vi kan göra här på Pocket Shop.
Men jag kan hjälpa dig att hitta en annan bok som är minst lika bra.
Jag: Nej tack det behövs inte.
Köpte en skvallertidning istället och beställer boken på nätet. Det går lika bra det för min del.
Det lilla jag kan göra är att bojkotta Pocket Shop."

9 kommentarer:

  1. Nej, Carina, sluta inte men låt andra också få komma in och skriva. Du är värdefull för vi måste rädda vårt land. Bojkott är en bra sak att göra. T.ex. handla inte mer på Intersport eftersom de säljer burka bikini.

    SvaraRadera
  2. Men, för fanken!
    Du har ju inte slutat.
    "bara" hotat.
    Jungman Jansson
    ( vilken för tillfället låter sig ävenledes underhållas av Hedvig Elisabeth Charlottas dagbok, del I.)

    SvaraRadera
  3. Ja du är kvar, kändes att något fattades och gick in o kollade om du verkligen gjort slag i saken och lämnat. Hoppas hoppas du orkar fortsätta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om ni visste hur jag fajtas med mig själv, vill, vill, men vågar?

      Radera
  4. Jaaa du vågar! We need ya! Hugs!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste välja det som

















      Haha-ha tack, måste tänka klokt.


      Radera
  5. Tänka klokt?
    Då är du väldigt ensam i dagens sverige...
    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  6. Att tänka förnuftigt är ingen höjdare i dagens Sverige.
    Man måste följa idioterna i PK-maffian.
    Annars är risken stor att du blir förlöjligad och trakasserad.
    Joodå.

    SvaraRadera
  7. När solen stigit upp finns detta.
    https://ulsansblogg.wordpress.com/2017/12/06/katerina-janouchs-egna-ord-den-12-1-17/#comment-3800

    SvaraRadera