fredag 15 december 2017

Klåfingrige Daniel Helldén, en MP-maktpamp som hatar stockholmare och som styr stan med järnhand - åt helvete.

Mannen som gjorde sig ökänd för sin feministiska snöskottning har förvandlat Stockholm till en östtyskliknande spökstad. 

Varje uns av den vackra huvudstaden har av MP på tre år förvandlat till en oframkomlig byggarbetsplats med hela kvarter täckta med skitiga fladdrande plastskynken, ty det byggs motorvägsbreda avenyer i hela innerstan till cyklisterna. 

När Stockholms budget för 2018 presenterades hade diktator Helldén ännu en trafiknyhet för stockholmarna - "Dynamiska farthinder" för att få ner hastigheten.

– "Det smäller till rejält. Den som kör för fort gör inte om det," sa trafikborgarrådet, bilhataren, människohataren och cykelaktivsten Daniel Helldén.

Regeringen har också via den enväldige 3%-muppen Daniel Helldén smugit på stockholmarna "miljözoner" för personbilar, och bestämt sig för att inte kräva att biltillverkarna återkallar och renar dieselbilarna. Det är tydligen upp till varje bilägare att ha koll på när staden byter ut skyltarna, och då kommer att få betala några extra tusen kronor i avgift varje månad. Beslutet är redat fattat, och inte en enda bilägare har protesterat.......

  In your face, stockholmare!

Klart idag: I dag beslutade Trafiknämnden med den enväldige 3%-muppen  i Stockholm stad att införa riktlinjer mot "sexistisk och rasistisk reklam" på ett antal utomhusytor i huvudstaden. Som om reklamen är Stockholms problem.

-"Som politiker känner jag att vi har ett extra ansvar för att invånarna ska känna sig trygga och inte utsätts för kränkande beteenden eller information." 

Reglerna börjar gälla redan nästa år. Det är nämligen bråttom med alla Helldéns makt-diktat. 

Allt måste av nån anledning ske före valet 2018. Tills dess får Daniel Helldén alltid sin vilja igenom.

3 kommentarer:

  1. Jag blir kränkt bara jag ser en miljöpartist. Dom har alla drabbats av hybris. Dom har stöd av några procent men agerar som om dom hade stöd av 100%. Kan tilläggas att jag cyklar 360 dar om året (minst en mil varje gång, har just cyklat 15 km i snöfall och 5 minusgrader)), men jag cyklar inte för att jag tror att jag kan påverka klimatet. Och jag tycker att bilen är en av dom viktigaste uppfinningarna, har verkligen sett till att förbättra möjligheterna för oss att umgås. Och det krävdes genier (bl a Nikola Tesla) för att åstadkomma denna uppfinning. Det minipartiet MP håller på med krävs det bara dumskallar till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt livsfarliga för hela folket och landet om vi inte stoppar dem.

      Radera
  2. Tre enligt mitt tycke fullständigt inkompetenta Stockholms-politiker = Stella Fare, Filippa Reinfeldt och Daniel Helldén. Och märkligt nog är det alltid de mest inkompetenta och maktfullkomliga som blir herre på täppan.

    SvaraRadera