onsdag 13 december 2017

Jag älskar Ivar Arpis sällsynta klokskap. Och idag respekterar jag Peter Kadhammar lite,

för den krönika han skriver idag om det sjuka tillståndet i Sverige.  Där alla som har synpunkter på rådande förhållanden ska märkas och brännas, förföljelsen av oliktänkande i Sverige idag är brutal.

  1. Ivar Arpi på twitter: Tydligen har jag genom att gilla en krönika av Peter Kadhammar gjort honom en stor otjänst. Med risk för att förstöra ännu mer för Kadhammar nu, tycker jag att ni ska läsa den här texten. "Sverige är lika unket som på Strindbergs tid"

Peter Kadhammars raka förmedling om det sorgeliga tillståndet i hans värld: 

 - "Runt mig söker sig människor till klubbar. Inte vanliga klubbar som man ber om medlemskap i, klubbar som har stadgar, årsmöte och ett tydligt syfte med sin existens.

Klubbarna jag talar om är informella och därför viktigare än de vanliga med årsavgift och vald styrelse.
Häromdagen sa en person jag högaktar och vars omdöme jag litar på till 94 procent:

– Ivar Arpi har delat din krönika.
För er som inte känner Arpi kan jag berätta att han är ledarskribent på Svenska Dagbladet och en karl med väldigt tydlig högerprofil. Jag har förstått att Arpi är avskydd i kretsar där jag ibland rör mig.
Personen som varskodde om att Arpi kunde misstänkas godkänna min text ville i all välmening varna, men inte uttryckligen. Det räckte med att säga att Arpi delat krönikan. Outtalat budskap: farlig mark, vad ska dina naturliga allierade säga, vem vet vad twittrarna kommer att ta sig till? Och så vidare.Jag varnades för uteslutning ur klubben." 

Hela krönikan finns i aftonbladet.

2 kommentarer:

  1. Hoppas på spridning med era röster. Det var noll till bortalaget när jag röstade.
    Mässkalle

    https://nyheter24.se/debatt/899824-vi-maste-kunna-prata-om-hedersvald-utan-att-bli-kallade-rasister

    SvaraRadera
  2. Morgonen Katerina. Är det bara jag som tror att Svesses gäng är naiva och bortom allt förnuft.
    Mässkalle

    https://katerinamagasin.se/vart-ska-vi-svenskar-ta-vagen-nar-sverige-inte-langre-ar-tryggt/

    SvaraRadera