onsdag 15 november 2017

Det sjuka mediaklimatet föder sjuka människor.

En kvinna i 60-årsåldern i Sundsvall har en anmält en man för ofredande för att han hälsat på kvinnan när de har mött varandra ute.

Sedan i juni ska kvinnan ha stött på mannen några gånger när hon har varit ute på promenad. Mannen brukar då säga hej till kvinnan – vilket hon nu har anmält till polisen.
– Hon upplever det provocerande när han hälsar på henne och säger i anmälan att hon känner ett obehag av detta.
Mannen som kvinnan har anmält är i 80-årsåldern. 

Jag fattar inte varför den äldre gentlemannen inte genast anmäler kvinnan till polisen, om jag uppfattat texten rätt så är det fulkärringen som stött på honom. 








Dessutom vill jag säga precis tvärtom. Där jag bor hälsar vi på varandra när vi möts oavsett om vi känner varandra eller inte, det är najs med ett leende och ett vänligt hej. Fast imorse på hundpromenaden kom en kvinna som inte ville ta seden dit hon kom, hon gick rakt emot mig och bemötte min vänliga hälsning med en yberful äcklig surmin.

 Och jäklarz vad provocerad jag blev, metoo, liksom.


10 kommentarer:

  1. Bor Gudrun Schyman i Sundsvall?

    SvaraRadera
  2. Ha,ha,ha det är precis vad man kan vänta sig i vårt sinnessjuka samhälle.
    Nu måste vi kanske blunda när vi möter våra medmänniskor på stan.
    Eller är vi på väg in i sopsäcken?
    Vad kommer härnäst?
    Hej,hej

    SvaraRadera
  3. Har varit "förkläde" åt riktiga qvinnor som ville gå på Chippendale's shows. Det var oförglömligt! Männen glömde jag se på. Det var tider det, även om jag avundas männens attribut så behöver man inte göra som Anders gjorde på en skärgårdsfest.
    Bättre med Ulla och Folke som dansade en sommar #Tillsammans.
    Bäst är att klä sig en knegare/jobbare som ingen kVinna förärar en tanke än mindre en blick för inte riskera att bli sedd som en potentiell förövare av manlig uppskattning över det motsatta könet.
    Mässkalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har gått inflation i skiten!

      Radera
    2. Stackars Åsa Nisse som spelade präst i filmen. Lider med honom. Helt annorlunda i verkligheten...
      Jungman Jansson

      Radera
  4. OM i så fall bör vi alla anmäla de hejande tiggare som sitter överallt med sitt Hejande...
    Det upplever jag som ett ofredande...
    DGDFria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast då blir det den svenska-tvärtom-politiska-korrektheten som kliver in. Om du anmäler en rom så blir du automtiskt fälld för hatbrott.

      Radera
  5. Minns Löfvens plakat från Almedalen.
    "Gör din plikt. Kräv din rätt"
    Visst hade han rätt. Har arbetar vi. Här tigger ni inte?
    Mässkalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de flesta av oss har gjort sin plikt o krävt sin rätt. Men just nu känns det som att rättigheterna håller på att försvinna.

      Radera