måndag 25 september 2017

Tänk om vi svenska folket hade fått välja.

Då hade Nacckas flerahundramiljonersnotor för migrantboenden, och den syriske Nackapolygamistens pengar för lägenheter på 15 miljoner, och hans bidragsårskostnad för skattebetalarna, ca 130 000/år, gått alldeles och helt oavkortat till Världens barn. 

Nu ber dom om ynka 50:-. Det är verkligen en riktigt tragisk och beklämmande
skillnad på hur svenska ensamkommande-dyrkare och maktelit ser på folk och folk.

"I dag måndag börjar P4 Stockholms insamling till förmån för Världens barn.
Ring in 50 kronor genom att ringa 099-520 26 (45 kronor går oavkortat till Världens barn), eller gå till vår digitala bössa och skicka ett sms.
Kampanjen pågår mellan den 26 september och 6 oktober och i år firar Världens barn 20 år. Temat för insamlingen är ”för barns rätt till hälsa, skolgång och trygghet”."

6 kommentarer:

  1. Varför försvinner kommentarer man just skrivit?
    DuGamlaDuFria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske skrev att det är bra med insamling till Världens barn för att hjälpa barn i fattiga länder med hälsa och skolgång samt trygghet. För övrigt pågår insamlingen på samtliga P4-kanaler (24 stycken) och Sisuradio. Inte bara Radio Stockholm med andra ord.

      Radera
    2. Jag önskar jag visste. Den här portalen som jag skriver hos, är helt okontaktbar, de vill inte ha nåt med oss att göra och gör inget för att underlätta och lösa våra problem. Jag har skrivit och bett om hjälp med förenkling att kommentera, men möts av tystnad. Alternativet tycks att byta portal, om det finns nån bättre, vilket jag är tveksam till.Hursomhelst, det finns ingen inställning som jag själv kan förändra. Jättetråkigt.

      Radera
    3. Har också varit med om det flera ggr att texten raderas.Man kan undra om det är sabotage?

      Radera
    4. Två av mina försvann igår.
      Minns ej att detta skett tidigare...
      Jungman Jansson

      Radera
  2. Tack för svar, Ja det är lätt att bli konspiratorisk i dessa tider och värre lär det bli detta valår som kommer.
    Mvh DGDfria

    SvaraRadera