lördag 29 juli 2017

Kan lille Hultqvist rå för att han är vacker....?

Jag fnittrade ihjäl mig när SVT igår deklarerade att de gjort en egen "undersökning" om hur många svenskar i de olika partierna som vill behålla försvarsministern. Och det var förstås många. SVT anser då att deras undersökning visar att alliansens partiledare inte har stöd av sina väljare. 

Och så kom de gängse mikrofonintervjuerna på stan. 

Som inte visar annat än att vanligt folk inte har minsta susning om politik. Men att dom tycker Hultqvist är en bra karl som talar dalmål.

Löfvén och Hultqvist brister därefter ut i skönsång: : -"Det är inte lätt att va ödmjuk, för den som är felfri som jag!Jag längtar så hem till min spegel.. Jag blir vackrare för varje dag.Och alla som ser mig vill ha mig, jag är en sjutusan till man!Det är inte lätt att vara ödmjuk.. Men jag försöker så mycket jag kan."


2 kommentarer:

  1. Statlig verksamhet är inte till för att försörja en vänskapskrets. Ansvarsutkrävande är det minsta medborgarna kan kräva mot att man betalar världens högsta skatter. Tillsätt en försvarsminister som värnar Sveriges försvar och säkerhet.

    SvaraRadera
  2. Har ännu ej lyckats klura ut i vilket land denne vänstersozzialist och hultquissling är försvarsminister i???

    Inte kan man vara försvarsminister i Sverige utan att ha fullgjort värnplikten, tyngsta meriten verkar vara edsvuren trohet mot ssu & (S), det falska journalistskrået samt ett brinnande, livslångt engagemang i palestianfrågan.
    Tyder snarare på ett MOTSTÅND mot ett försvar, när man sviker sin medborgerliga plikt efter endast 57 dagar på I13.

    Gissar snarare på lojalitet mot:
    LITAUEN; hultquisslingen har tilldelats Storkorset, Litauiska förtjänstorden.
    För vad, utbyte av digitala försvarshemligheter?

    PALESTIAN, personligen mutad med "Order of Merit", (kommendör av Palestinska förtjänstorden, i gott sällskap av palme och torbjörn björklund (V), vice ordförande i Palestinska vänföreningen) av självaste Mahmoud Abbas, grundare och ledande inom terroristorganisationerna Fatah och PLO. Som gentjänst idiotförklarar han (& sina vänstersozzialistiska medlöpare) sitt eget fosterland, Sverige, genom att erkänna palestian.

    Eller kanske BOTSWANA, där regeringsplanet kan stå och ticka Svenska skattepengar hela helger, medan hultquisslingen med anhang bor på lyxhotell och åker på safari, mellan klanmötena.

    ….alltmedan Svenska utfattiga, otrygga, försvarslösa pensionärer rånas, letar tomglas och vanvårdas till döds.

    Inte ligger hans lojalitet hos Svenska folket, snarare hos (S)tasipartiet och hos främmande makt.


    //SvExit

    SvaraRadera