fredag 20 januari 2017

Donald Trump, 20 jan 2017: - De bortglömda människorna i USA, kommer inte längre att vara bortglömda.


'I will never, ever, let you down': Donald Trump promises to put America first. 

Ett tal som jag skulle ge en blivande statsminister stående ovationer för här i Sverige. Luften är klarare, himlen är blåare, till och med kaffet smakar godare - gratulerar USA!


Det är inte helt ovanligt att våldsamma demonstrationer organiseras av motståndarpolitiker, för att försöka få det extrema gatuvåldet att se ut som om allmänheten har tagit till vapen i folklig vrede.  

I verkligheten håller Trumps popularitet på att tok-axa. 

Efter dom avskyvärda upploppen vi sett sen kampanjstarten, ser vi nu hur tanken på den goda sammanhållning vinner.  

Anarkister som pissar på och smashar städer iklädda svarta masker, kommer INTE att få det amerikanska folket att vända sig mot President Trump. Normala anständiga medborgare beter sig inte som brölande kändisar och fega kräk.  

Man kan också vara oförskämda som SVT, bryta sin sändning för reklam om kommande TVprogram, just när USAs nya president svor presidenteden. Och sen kallar det högtidliga talet för "uppvigling".



17 kommentarer:

  1. Smakar verkligen kaffet bättre i USA?
    Har ej varit där
    Bara hört raka motsatsen...
    Jag hugger på det väsentliga, som synes!
    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Deras kaffe är svagare än the och det koffeinfria är ännu tunnare

      Radera
    2. Fast jag talade om mitt gamla nescafé, alltid lika starkt och gott, utom igår när det plötsligt var ännu godare ; )

      Radera
  2. Trerätters med Champagne blev det ikväll. Vi var inte bjudna så vi firade åtskilda. Önskar att jag vore medborgare i USA från och med nu. Skitlandet Sverige är inte bättre statsministern
    Vi har en pajas, dom har en riktig ledare. Som Stickan Andersson sa: Många säger svensken är dum, det är fel. Han (Hen) är dummare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  3. Rätt. Donald trump har förstått, ser hela bilden, vet vad världen saknar och behöver! Det är en mycket bra början!

    SvaraRadera
  4. All we are saying is give Trump a chance

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för uppslaget Jacobsson. Det blir ett inlägg!

      Radera
    2. Varför förstöra en melodi av John Lennon? En melodi som handlar om fred på jorden; inte ökade militärkostnader och ökat missilförsvar.

      Radera
    3. Kanske dags att prova ett annat grepp ty den låten har tjatats sedan jag gick i nian, men inte har det blivit bättre. Vem vet, Lennon kanske ler i sin himmel om den nu finns. USA har 800 militärbaser i världen, det är vad Trump får ta över. Nog slut med att bomba fram "demokratier", hoppas jag.

      Radera
    4. Topp, Olle. Anonyme Sixten har missförstått Lennons budskap också.

      Radera
    5. Anonym kanske skulle läsa ditt inlägg Carina so du gjorde baserat på låttexten

      Radera
    6. Äh, det är bara Sixten, en ilsken PK som börjar inse att tiden rinner ifrån honom.

      Radera
  5. Ulla-Bertil2017-01-21 23:48

    Det är fascinerande att se hur dumheten sprider sig. Alla dras över med en kam (muslimerna tex) och att Trump skulle rädda världen. Han kommer nog mer att trycka på den röda knappen.....Ka-boom ya, lär det bli då.....han kan inte ens hantera kritik, utan fräser som en ilsken katt tillbaka. De är väl inte så en president gör, liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ulla- Bertil, det låter som om du platsar bättre bland dom massdemonstrerande rosamössade vaginakvinnorna som tror att demokrati är att spränga den kandidat i luften som inte råkar falla på läppen.

      Radera
    2. Ulla-Bertil2017-01-22 17:10

      Nu har du nu missuppfattat mitt inlägg. Det jag menar är inte att jag skulle vilja spränga upp någon president. Det jag menar är att han är den som kan skapa oro i världen, bland annat med Kina och Mellanöstern. Då tar han till den lätta vägen, istället för att diskutera, eftersom han är ett hethuvud och trycker på den röda knappen. Då är ett tredje världskrig väldigt nära.

      Radera
    3. Okeij, jag förstår. Däremot är jag skeptisk till den oro som Trump förväntas vara hethuvud nog att skapa i världen. Oron i världen är redan här. Min tanke är att det tredje världskriget kommer att skapas av islamister/vänsterextremister. Det kriget står ju på tröskeln - redan utan Trump. Det har EU skött så fenomenalt alldeles själv.

      Radera