torsdag 10 november 2016

Jämställd snöröjning stänger ner hela huvudstaden.


Folk sitter fast i tunnlar, folk kommer ingenstans på 10 - 20 timmar, ingen plogning, ingen sandning, gator, trottoarer och vägar är fullkomligt oframkomliga, viktiga Essingeleden stängs av, blåljuspersonalen kan inte rädda liv, långtradarna och lokalbussarna står som rödgröna monument runt hela storstockholm. Och ansvarige miljöpartisten med hästsvansen är i Tokyo och skyller på Kung Bore, och talar om nya prioriteringar i vintertrafiken. Dvs att cykelbanorna minsann mitt i kaoset är iordningsställda.

Det finns bara en prioritering när vintern kommer till Sverige - alla ska komma fram!

Stockholms situation är såklart vansinne, fast jag förstår inte förvåningen. Titta hur Sverige ser ut idag och tala i om för mig vad i Sverige som fungerar. 

N-A-D-A.

Varenda skattekronor satsas på öppna hjärtan, skatteslavarna sliter ihjäl sig under piskan och får ingen trygghet och välfärd i gengäld. Och bakom varje SL-ratt sitter en invandrare som aldrig sett snö.

7 kommentarer:

  1. En del av förklaringen, den andra delen är att de utsatt entreprenörerna för sådan prispress att många valt att inte medverka till att röja stadens gator. Man måste spara pengar till den heliga massi...

    SvaraRadera
  2. När jag bryter igenom molntäcket finns ingen snö...bara det vackra stjärnorna och Gud...!!

    Stefan H

    SvaraRadera
  3. Skattepengarna räcker bara till importen.
    s

    SvaraRadera
  4. Bussförarna borde ju vara på sjukhuset istället...
    Ja som neurovetenskapliga forskare förstås

    Peter Dahl

    SvaraRadera
  5. Muslimska Partiet är en katastrof för Sverige.
    Inte ens dårarna i deras vansinniga parti cyklar i snöoväder.
    Socialdemokraterna hyllar sina medlöpare MP & V.

    SvaraRadera
  6. Jag är född svensk i en svensk släkt och kör buss bakom SL-ratt och har sett snö de 58 år jag levt.

    SvaraRadera