torsdag 3 november 2016

En narcississt med rättshaveristiskt beteende.


Det narcissistiska personlighetsdraget är ’jag vet bäst, jag har rätt’, och rättshaveristen är en person som maniskt - och ofta aggressivt - har ett begär att alltid ha rätt.
Om man har att göra med en narcissistisk rättshaverist är det klokt att i första hand vara lyssnande och stöttande, i synnerhet om agerandet verkar bero på ett privat kaos. Ligger problemen djupare än så bör man låta bli att reagera på rättshaveristens utspel. 

Jag säger absolut inget - inte ett enda ord - om aftonbladets huvudrubrik imorse, att reinfeldt är tydlig med att han hade och har rätt om att massinvandringen är bra för Sverige. 



3 kommentarer:

  1. Att Reinfeldt fick en fot i baken av svenska folket tycker jag e bra.
    Det vill jag vara tydlig med!
    Svea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han avgick - men dyker upp som gubben i lådan med sina förvirrade uttalanden om världspolitiken. Kan ingen stänga locket!

      Radera
  2. Jag har hammare och spik till locket.
    s

    SvaraRadera