söndag 4 september 2016

Alex Schulmans lösaktighet är ingen vacker läsning.


Kolumnisten Alex Schulman är chockad av att barnläkaren Josef Milerad larmat om att ensamkommande flyktingbarn i själva verket varit mellan 20 och 30 år, i vissa fall upp till 40 år. 

Vi ickemanipulerade har i flera år läst sociala mediers direktfakta om "12-åriga barn" med skäggväxt och djup mansröst, skrivna av experter på flyktingboendena och yrkesmän utanför agendapolitiken.

Men Schulman är inte ett iota upprörd över det svindlande lurendrejeriet av allas våra skattekronor och av vår välfärd , nä tvärtom, skriver han idag en krönika under rubriken:

- "Vem skulle INTE ljuga om sin ålder för att rädda sitt eget liv?I invandrarfientliga medier har det resonerats livligt under lång tid, men det är först under det senaste året som diskussioner kring asylsökandes åldrar spridits i de rikstäckande medierna.-----------

Jag är själv förvånad över det höjda tonläget, den stränga retoriken. Jag har ingen aning om hur utbrett det är att ensamkommande barn ljuger om sin ålder. Jag är inte ens säker på att det är ett riktigt problem. Men oavsett vilket så frågar jag mig ändå: Vem skulle INTE ljuga om sin ålder för att rädda sitt eget liv? Vem skulle INTE ljuga om vad som helst för att öka sina chanser att få ett tryggt liv. Om mitt liv vore hotat skulle jag vara beredd att ljuga om allt. Precis allt.
Därför har jag svårt att förstå tonen. Svårt att förstå de stränga kraven på straff. Kalla mig gammalmodig, men jag gillar asylrätten. Och den är tydlig: Att ljuga om sin egen ålder är INTE skäl till utvisning." 

Schulman borde be någon frisk människa läsa hans texter innan publicering. Texterna avslöjar honom in på bara skinnet, han framstår som en bleklagd och benig person utan ryggrad. 

När han inleder krönikan med att kalla alla som reagerat på bedrägerierna för "invandrarfientliga"så borde man sluta läsa, om man ens börjat. Det är mer än beklämmande att han inte har mer vett och insikt.

 Sen kommer harangerna om hur  otroligt lite han själv vet om saken, eller "om det ens är ett riktigt problem". Okunniga journalister har vi vant oss vid, att dom skryter om det är mera sällsynt.

Sen att han själv skulle bete sig exakt lika lågt som fyrtioåringar som köper sig en asdyr resa från Afghanistan, går in på mirgationskontoret och säger -"jag är 12 år, ensamkommande flyktingbarn", och sen skamlöst flyttar in i samma rum som ev trasiga minderåriga. 

Utan moraliska tveksamheter försnillar dessa män, som Schuulman ser upp till, riktiga krigsbarns möjligheter till överlevnad. De robbar dessa lidande barn på boende, ersättning, efterlevnadsstöd, skola, möjligheter och  liv. Vinner dessutom straffrihet i landet

Schulman tror att männens brott har med "asylrätten" att göra, och att dessa mäns brott endast  är själva lögnen.  När det är så oändligt mycket grövre.

Så ge mig styrka över talanglösa dummerjönsar som publiceras stort.

 Här, en gammal goding om flyktvägarna, en  "invandrarkritisk"bild, eller hur, Schulman.


10 kommentarer:

  1. Många av barnen ser ut att vara i Alex Schulmans ålder.
    Schulman borde köpa sig ett apglas för att jämföra!
    Hjärntvätten är svårare att åtgärda förmodas.

    SvaraRadera
  2. Det var bland det mest idiotiska jag har läst, undrar vad han hade ätit till frukost. Det behövs egentligen inga lagar och regler, det räcker att säga att jag är på flykt. Att man sen tränger bort dom som verkligen behöver asyl, och dom som är barn, det bryr sig inte Schulman om. Eller så har han väldigt få fungerande neuroner.

    SvaraRadera
  3. Alex Schulman är uppväxt med silversked i mun och känner inte till verkligheten.

    SvaraRadera
  4. Märkligt vad vissa släkten degenereras. Han och den om möjligt ändå större [sätt in lämpligt invektiv här] Calle är avkommor av den briljante radio- och TV-mannen Allan Schulman som bland annat var Hylands producent. Barnbarn till Sven Stolpe och med nobelpristagare och vetenskapsmän i släkten så väljer de karriärer som klappmongon.

    Om inte annat så är dessa två [sätt in lämpligt invektiv här] en lysande varning till att skaffa barn på äldre dagar. Allan Schulman var 56 respektive 60 när han blev far till dessa två. Deras mor var dock blott 25 respektive 28.

    SvaraRadera
  5. Det blev Stolpskott av föreningen.
    Hooppssan

    SvaraRadera
  6. Har Egor Putilov skrivit detta åt dig?

    SvaraRadera
  7. Här har vi en till som har väldigt få fungerande hjärnceller, om ens några.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår du inte min fråga?

      Radera
  8. Hjärntvätten tar bort hjärncellerna.
    Puts väck!

    SvaraRadera
  9. Edward Ulfertz2016-09-06 02:47

    "Vem skulle INTE ljuga om sin ålder för att rädda sitt eget liv?"
    Nja, jag vet inte, är det inte bättre att säga som det är med en gång, och slippa pinsamma avslöjande senare?

    Och vilken kriminell person skulle inte ljuga om sin ålder eller identitet för att skaffa sig ekonomiska fördelar?
    Förfalskat leg för att komma in på krogen = två år för urkundsförfalskining.

    Uppge förfalskad identitet och ålder för att få ekonomiska fördelar och lindrigare straff = också två år???

    Likhet inför lagen och allas lika värde. Snacka skit.

    SvaraRadera