torsdag 18 augusti 2016

Riksälskaren med dubbla lönerna, falska intygen, miljonvåningarna, bästa parkeringsplatsen och lyxbilarna.


Sahlins livvakt tillbaka – trots att han utreds



Lämnade jobbet efter - som han aldrig var på -  skandalen Jobbar nu med att utreda brott – möts av intern kritik: ”Folk tycker det är konstigt”

Jodå. Har Mona-under-jorden ringt Danne och fått älskarens jobb, parkeringsplats och särställning tillbaka hos polisen?
Tycker då det är läge att dela med mig ett utdrag ur Jens Ganmans briljanta betraktelser från FB. Varsågoda, njut av satiren som är way roligare än verkligheten.
En liten del av En dag i Alice Bah Kunkes:


23.30 Mona sms:ar:
”Allt väl?”
Jag svarar: ”Allt toppen!! Var är du???”
Mona: ”Mauritius. Nej, jag menar… på okänd ort… I Gränna.”
Jag: ”Fortfarande????”
Mona: ”Ja. Jag har en del att reda ut.”
Jag: ”Är HAN med?”
Mona: ”Nej, han drog när jag avgick.”
Jag: ”Typiskt män.”
Mona: ”Svin… Kan du fixa ett nytt jobb åt mig?”
Jag: ”SJÄLVKLART!!! Vad vill du göra???”
Mona: ”Helst nåt där jag inte behöver göra så mycket faktiska arbetsuppgifter. Men gärna bra betalt. Tjänsteparkering. Fri cigg. Det vanliga.”
Jag: ”I fix!!!!”
Mona: ”Tack, Margot.”
Jag: ”Fast det här är inte Margot – det är Alice…”
(lång paus)
Mona: ”Teoduressco?”
Jag: ”Nej, tokfia! BAH KUNKE!”
Mona: ”Hon den svarta?”
Jag: ”JA!”
...............fortsättning, på Jens Ganmans FB.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite sanning är det nog
      Att göra satir på Mona S är som att skjuta på sittande fågel, man KAN bara inte missa målet..

      Radera
  2. Troligt scenario. Men är det dåligt på TV:n stäng av.
    s

    SvaraRadera