torsdag 18 augusti 2016

En bra historia.Som kunde varit sann.

En Harley Biker kör förbi Zoo i Washington, DC , där han ser en liten flicka som lutar sig över lejonkulan.

Plötsligt hugger lejonet tag i flickans jackkrage och sliter ner henne för att mumsa upp henne, allt medan föräldrarna skriker i förtvivlan. Motorcyklisten hoppar av sin  Harley, hoppar ner till lejonkulan och nitar lejonet med en kraftfull smocka mitt på nosen. Ylande av smärta viker lejonet tillbaka och släpper flickan. Mannen bär tillbaka flickan till de skräckslagna föräldrarna, som inte vet hur dom ska kunna tacka flickans räddare. 

En svensk SVT-reporter hade av en tillfällighet iakttagit hela händelsen. Han närmade sig Harleyföraren och uttryckte sin beundran: -Wow, detta var det mest imponernade och modiga ingripande jag nånsin sett i hela mitt liv!

Harleybikern svarar, “Äh, det var inget, jag bara såg att flickan var i fara och gjorde det jag kände var rätt.”

Reportern, “Jag ska i alla fall se till att ditt mod uppmärksammas, jag är nämligen  journalist och imorgon kommer du att kunna läsa om händelsen på första sidan. Så, vad arbetar du med, och var står du politiskt?”

Motorcyklisten, " Jag är marinsoldat, republikan och röstar på Trump".


Journalisten far iväg.

Nästa morgon köper Harleybikern tidningen för att se om det verkligen står berättat om hans ingripande, och läser på första sidan “EN MARINSOLDAT KRÄNKER AFRIKANSK FLYKTING : & SNOR HANS LUNCH DIREKT UR MUNNEN PÅ HONOM”


1 kommentar:

  1. Jag är inte säker på att dina anhängare förstår att detta var ett "skämt"

    SvaraRadera