fredag 1 juli 2016

Jämtin strålar över opinionsuppgången och Den Svenska modellen

Lotta Gröning: I Göteborg finns flera kriminella klaner och ätter med internationella rötter som utövar påverkan och styr hela stadsdelar. En av dessa kommer från Libanon, har sin bas i Tyskland och ätten har förgreningar i Göteborg och de tjänar pengar på narkotika.I en intervju jag gjorde med Magnus Ranstorp, som är expert på terror och våld på Försvarshögskolan, sa han: 

- ”När jag ser helheten av de kriminella gängen blir jag väldigt uppgiven. Det jag skrämdes mest av var den påverkan som de kriminella gängen har på myndigheter och stadsförvaltningar.”Var tog Folkhemmet vägen och varför tappade ansvariga politiker greppet om utvecklingen? 

Jämtin: – Jag tolkar det här som ett styrkebesked för Stefan Löfven, som utvecklar den svenska modellen, ser till att jobben blir fler, arbetslösheten går ned och samtidigt hanterar en väldigt svår migrationsutmaning för Sverige.


5 kommentarer:

  1. Vad är den "svenska modellen" något nytt för enbart Sverige?
    Låter lite löjligt i mina öron.

    Är det kanske en arab modell som ska tillhandahålla låglönearbeten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Himla skitsnack, den svenska modellen existerar bara i huvudet på fejkpolitikerna.

      Radera
  2. Ett styrkebesked för Stefan Löfven!?
    Den mannens styrka sitter i hans dumhet att göra bort sig.
    Skall den utvecklas till idioti!?Banka huvudet i väggen!?
    Folkhemmet har utvecklats till ett dårhus.

    SvaraRadera
  3. Undras om Lotta Gröning är medveten om att hon är en av dem som röstat fram helvetet i Sverige.

    SvaraRadera
  4. Jag tolkar det här som att jämtlin är lika smart som täppas

    SvaraRadera