torsdag 7 april 2016

Man kan inte bygga ett land, eller ens ett samhälle på "trevligt folk". Ekonomisk ruin i Borlänge, första dominobrickan.




Borlänge kommun närmar sig konkurs på grund av åratal av vansinnesstyre.

Economista Mannen skriver: - "Efterhand att min oro växt sig starkare och starkare har jag börjat ta del av hur Borlänge kommun hanterat sin ekonomi de senaste 10 åren. Mitt konstaterande efter ett par timmars läsning av ett antal årsredovisningar är att Borlänge Kommun är på väg i konkurs och/eller under tvångsförvaltning inom 3-5 år!

Är det inte dags att ni politiker som ställt till det här förklarar er, jag för min del kräver att ni kommer till skranket och berättar vad har ni gjort och hur ni avser komma tillrätta med situationen." 

Hela tragiska rysaren går att läsa här på DT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar