tisdag 23 februari 2016

Likt en amerikans TVpastor trollbinder Schyffert sina ickereflekterande undersåtar.

Vi har alla mobbats som rasister, främlingsfientliga, och hetsats mot av ståupparen Schyffert, vi har också alla läst hans grundskolematematik om ickekostnaderna för den svenska invandringen.

Idag läste jag om palavret med Polen och människor därifrån, det fick mig att kolla in FBsidan. Vem är denne självbelåtne uppmärksamhetssvältfödde människa.



Hittade inlägget om invandringskostnaderna från början av februari: -"Det konstiga är att enligt OECD så TJÄNAR Sverige 7800 kronor per hushåll på att invandrarna kommer hit. För efter ett tag så betalar de skatt, arbetgivaravgiter, moms etc.. och ju mer integrerade de blir desto mer tjänar Sverige på det. Kolla på Özz, han själv omsatte 4,5 miljoner förra året......"





Docenten i nationalekonomi, Tino Sanadaji med flera har torpederat Schyffert som själv ännu inte avslutat sina gymnasiestudier, så jag ska inte ge mig ut på djupt vatten och ge mig in i sakfrågan, men - följarna? De som har studerat på kvällstidningar, SVT och TV4 allena.





Nästan 15 000 följare på en amatörs tomma fraser. Jag häpnar.  Människor som lever så långt från verkligheten, så långt från priset som våldtäktsoffer (ökning med 75 %), äldre, sjuka, svaga, barn, pisaskolan, sjukvården, de nyanlända som fastnar i asylboenden, asylbråk och arbetslöshet m.m, m.m, m.m får betala dyrast.



Alla ja-hyllar okritiskt, ingen ifrågasätter. Som om invandringen bara är ett enda enormt lycksaligt solsken. Hur kan det vara möjligt?



Behrad Rouzbeh Vill like:a detta 120 miljarder gånger.
Henrik Schyffert Dan Persson Åh! Mäktigt! Ett Torsson-innan-gitarrsolot-citat på min FB!
Mårten Knutsson Bra! Gör statusen offentlig (lilla lilla jordgloben) snälla, så man kan dela till andra än våra gemensamma kompisar.
Mårten Knutsson Nä, det är fortfarande två små gubbar istället för jordglob?
Mårten Knutsson Tack, geni, menar jag förstås!
Malin Wollin Nu delar vi skiten ur detta lilla mästerverk.
Magnus Wennman Bästa jag läst på länge!
Rebecka Hemse Tydliga räkneexempel. Mycket bra.
Oskar Allerby Riktigt bra där. Frågan är om man kan ge 600kr till valfri rasist och hen håller tyst för ett år?
Oskar Allerby Uppdraget är ändrat till "Stadsminister-plansch"
Hans Grankvist Bra fotnedsättning, Henrik!
Pia Wallin Ha ha ha underbart!
Råland Ulvselius Hatten av! Bra text! Det är sånt här du ska göra med din fritid. Inte springa och panga på råbockar!
Eva Schyffert Vad rätt du tänkt....
Hannes Heins Jag som så gärna ville ha merinoullskalsonger. Nu sket sig det. Jävla piss
Patrik Henzel Just nu: ryggdunkar-VM!


Henrik Schyffert updated his cover photo.

4 kommentarer:

  1. Av alla korkade och insmickrande kommentarer hade den som skrev "Esoteriskt!" rätt - utan att veta det. Det här är en sluten liten bubbla där personer med vissa psykiska tillkortakommanden dväljs ostörda.

    SvaraRadera
  2. Schyffert som från början hade samma namn som en apa "Herr Nilsson" uppför sig som en sådan.Hans medlöpare tillhör väl samma kategori.
    Väntar bara på att Herr Nilsson råkar ut för sina "vänner".I sinom tid tappar apan fotfästet.

    SvaraRadera
  3. Kanske skulle vi bjuda herrn på en " picnic in the green"?

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  4. Ibland hoppas jag (nästan) att detta land går åt fanders rejält så kan alla dessa godhetsonanister stå där med byxorna nerdragna...and pay the price!

    SvaraRadera