Allvarligt. Ställ minister Ygeman till svars.
Fyra resor för en miljon – ändå är Mohaned kvar.
I ett år försökte myndigheterna utvisa Mohaned tillbaka till Sudan.
Fyra gånger försökte de med chartrade privatflyg och vanligt reguljärflyg.
Lika många gånger misslyckades man.
Kostnad: nästan en miljon kronor.
Och Mohaned är kvar.
Avd stor humor; Mohaned: -"Det är galet mycket pengar - galet."
Med chartrat privatflyg och ökad utvisningstakt ska 80 000 asylsökande visas tillbaka till sina hemländer enligt inrikesminister Anders Ygeman (S).
Är det bara jag som får mängder av billighetserbjudanden på resor?
Ja, varför betala för en resa med SAS?
SvaraRaderaLustigt nog tycks ju alltid någon kategori av folk på det bolaget strejka när vi har bokat...
Tillfällighet?
Få se nu på torsdag om de utvidgar internationellt.
Jungman Jansson
Nu var det inte SAS, utan private jet.......fint ska det va.
SvaraRaderaAtt flygbolagspersonal strejkar har jag enorm förståelse för. De är livegna. Jobbar alltid när du är ledig, har helger eller sover, de kan flyga Egypten och Kanearieöarna och tillbaka på samma dag, inte ha nän möjlighet att sitta ner och äta under den tiden. Och toalettbesök??? På passagerartoaletterna.......
Plus allt tungt slit och svåra fysiska arbetssituation.Däremot tycker jag det är tråkigt att flygbolagen piskar sin personal så att det i änden drabbar passagerarna, som flygande personal lever för och av.
Visst!
RaderaMen jag tar alltid tillfället att gnälla!
Har väl framgått?
Jungman Jansson
På väg att värma blodpudding.
Måtte inte min kone hindras på torsdag av krösusarna på SAS...
Carina...det låter som när jag är ledig och planerat en utlandsresa och får order "stand by" ingen toalett, får använda slang och påse...ingen mat i min Cockpit...men vad gör jag inte för Gotland och fastlandet..!!
RaderaStefan H
"Ö du min grönskande ö, blomkorg i havets våg, doftande slaget hö, dig jag i drömmen såg..."
RaderaJungman Jansson
Vilken plötsligt fick vårkänslor...
Brukar tänka efter att ha landat på Holmarna hur trött man är. Personalen som ska flyga tillbaka med en ny last, hur orkar dom? Dessutom vara trevliga och tillmötesgående, man ser att arbetssituationen är tuff med långa skift. Puh!
RaderaKör dem över bron....de är väl där de flesta kom över gränsen??
SvaraRaderaDe är nog så det måste bli...sen får Danskarna köra dem vidare...osv....
Vi har en regering som är sååå bedrövlig att man finner inte ord!
SvaraRaderaDen här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderaJa, ska det ske nåt, kommer vi att behöva handlingskraft utifrån, den saken är säker.
RaderaJag ser en affärside här:
SvaraRaderaVi konstruerar och bygger järnvägsvagnar helt i rostfritt, ingat brännbart, skottsäkert glas i fönstren en toa i ena änden plus förråd för vatten/mat (gärna fläsk..) för hela resan i andra. Inga skruvar nånstans, allt svetsat.
Låses vid avfärd och öppnas på mottagningsorten.
50 pers per vagn bör väl ge en returmängd på ca 400 per tur..
Ska vi returnera 80 000 måste det rationaliseras..
Släng in dem i lastnäten på en Hercules. De är obekväma, långsamma och billiga. Vad är problemet?
SvaraRadera//El Presidente