onsdag 20 januari 2016

Kod 291 - Sverige under Eliasson, Highway to hell.

Har ni hört talas om Dan Eliassons "Kod 291"?

T.o.m DN tycks försöka hoppa rätt nu, efter att Eliassonundersåten Wolodarski omsorgsfullt försökt dränka dem i lögner och politisk stasihaveri i den galna tunnan:

"Polisen vägrar berätta hur stora resurser som går åt till att hantera flyktingvågen och den alltmer spända situationen på många asylboenden. Utredningar om våld, hot och andra brott kodas med siffran ”291” och hemlighålls för massmedia. 'Ingenting ska ut', står det i ett internt direktiv som DN läst."

 En demokratisk rättsstat, där polisen vägrar berätta för medierna och landets medborgare hur stora resurser de lägger på hanteringen av flyktingvågen och de utredningar som görs beträffande våld, hot, övergrepp etc bara för att det är en viss grupp - eller grupper - i samhället som är misstänkta för dessa brott?


Läs Marcus Birro!


GE Hals-Hagen‏@007Norway:                                          

 Svensk politi har innført Kod 291 Hemmeligholder anmeldelser som inkluderer migranter. Den siste Sovjetstaten?

14 kommentarer:

  1. Dom kunde haft numret 491 istället. Vilgot Sjömans film 491 kunde ju visas först efter att några delar klippts bort, censurerats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ditt nummer är kanske redan upptaget för något annat,som skall döljas i demokratins Absurdistan ?

      Radera
  2. 491?
    Var det inte en hund med där i ädel aktivitet?
    Nej, numer är det enligt Fermentakillen ju gravade hundar som gäller.
    Har jag fattat rätt?

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  3. Göring? Borde hellre vara Goebbels eller kanske snarare Himmler?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Himmler gav ju i alla fall dottern ett vackert, germanskt namn.

      Jungman Jansson

      Radera
    2. Edda....I dag 77 år gammal och bosatt i München,efter ett långt liv som sköterska.

      Radera
    3. was?
      Det är ju Görings dotter!

      Jungman Jansson

      Radera
  4. Var blir wolodarski landshövding?
    Ngn?

    Peter Dahl

    SvaraRadera
  5. Åter hemma i Sverige från Mauritius 27-28 grader varje dag, en liten svalkande bris från havet, vi har ätit skaldjur och fisk varje dag, några kvällar King Lobster, vitt vin.
    Simmat och snorklat...såg en stor haj, så vi gjorde som Jesus sprang på vattnet..ja det kändes åtminstone som så.

    Margot Wallström igen !!! råkade av en slump träffa kommunals ordförande Nordström, som bjöd på lunch och sittande på en stol, erbjöd den bostadslösa Margot W på en stor central lägenhet i Stockholm (kod 291)!
    "Jag har ingenting att skämmas för"...nää, har du ingen skam i kroppen då behöver du inte skämmas !!
    Och Löven är som vanligt utomlands i Davos, World Economic Forum, har enligt rykten två tolkar från höga kusten så han förstår vad som översätts och en tolk som kan lite om ekonomi, han har varit vice kassör för IF metall på höga kusten..hans ordspråk var, MITT FACK VAR MITT LIV...MIN BEBIS !!!
    Stefan H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen tillbaka Stefan...Här har inte mycket förändrats,medan du var ur tjänst.(utom möjligen nummerkoderna,och Wallströms mutaffärer)
      Vad gäller den delen av jorden ni två besökt,har jag aldrig haft tillfälle att besöka.Min dotter och svärson skall inom kort åka till Thailand...Själv skulle jag gärna sett blomsterprakten på några Indonesiska öar,men tyvärr drar jag mig numera för så många timmar nonstop i luften.

      Radera
    2. Välkommen hem! Det måste va en chock! Själv ämnar jag ta mig en försiktig tur ner till Ystad och far min. Om jag vågar mig söderut i detta land.

      Radera
  6. Lars..då kan jag rekommendera Bali ett blomstrande underbart hinduiskt paradis...men flygresan dit är lång !!
    Stefan H

    SvaraRadera
  7. Sista gången jag flög trodde jag att nu är det färdigt. Ovädret ställde till det. På hemresan intogs en sömntablett, skulle något hända ville jag gärna dö sovande.Här blir det inga långresor mer.

    SvaraRadera