fredag 20 november 2015

Marcus Birro äger Sveriges statsminister.




 Marcus Birro:
- Hur är det möjligt att en statsminister, när han äntligen visar sig och håller ett tal till nationen, kommer undan med att konstatera att "Sverige varit naivt" rörande den islamistiska terrorn.

- Hur är det möjligt att en statsminister, när han äntligen visar sig och håller ett tal till nationen, kommer undan med att konstatera att "Sverige varit naivt" rörande den islamistiska terrorn.
Vilket Sverige talar han om?Han försöker erkänna att han och hans lakejer i sjuklövern totalt tappat all förankring till folket, och kanske försöker han visa att han nu förstått, men han bekräftar bara föraktet och likgiltigheten inför att det funnits miljoner svenskar som inte alls levt i naivitet de senaste fem, sex, sju åren. Många har förstått. Många har varnat. En del har fått löpa mediala gatlopp för att de vågat berätta. Jag är en av dem.


Så stå inte och ljug inför svenska folket. Säg som det är istället.
Du kan ta det här talet direkt från mig. Du får det gratis.
Varsågod:

"Hej svenska folk. Jag, statsminister i Sverige, erkänner utan omsvep att både jag och samtliga etablerade partier totalt tappat kontrollen över vad som hänt och händer i vårt land. Vi är en krutdurk och jag är som jag varit ända sedan hösten 2014, absolut sist på bollen. Jag har varit ohjälpligt sist på exakt alla bollar under ett drygt år.

Jag ber urskillningslöst om ursäkt till alla de tappra, modiga jävlar som vågat lyfta blicken och höja rösten rörande det hot vi nu står inför. Förlåt till alla som jag och övriga etablissemang kallat rasister. Jag förstår nu att man inte alls är rasist för att man vågar berätta hur denna terror ser ut. Jag har gått på vänsterns brutala lögner om att man är rasist om man ser den militanta grenen av islam som ett faktiskt och verkligt hot.
Jag ber om ursäkt för det.

Jag erkänner också att jag och alla andra statsministrar vi haft sedan mitten av sjuttiotalet, tillsammans med media, statlig television, statlig radio och varenda liten murvel på Södermalm, hjälpts åt med att tysta ner problemen med radikalisering i svenska förorter. Vi har lagt locket på. Vi har jagat alla som vågat uttrycka sig i dessa frågor. Vi har gett dem sparken och försökt sno all heder och ära av dem.
Jag medger detta utan förbehåll. 

Förlåt Sverige. Jag inser att det var jag, och inte ni, som varit naiva. Jag är sist med att begripa detta. Ni är smartare än vad jag är. Förlåt mig. Nu drar jag mig undan och utlyser nyval. Var rädda om er".
DET talet hade jag applåderat

3 kommentarer:

  1. Tack Marcus Birro för dina kloka ord.Det värmer oerhört mycket att höra en medborgare uttrycka vad en mycket stor del av svenska folket känner och tycker.
    Vi har en regering som vill kuva och förtrycka oss men tillsammans är vi starka.
    När vänsterfalangen kommer med sina järnrör som heter rasister och
    främlingsfientlighet slår vi tillbaka med vår övertygelse att vi vill landet väl!
    Vänsterfalangen har inte något gott att erbjuda Sveriges folk!

    SvaraRadera
  2. Tack Marcus att du orkar fortsätta din kamp för demokratin. De som behandlat dig illa kommer att stå med skammen. Du har verkligen ordet i din makt o penna.

    SvaraRadera