söndag 20 september 2015

Jamen varsågoda!! Ta möjligheten, var som ni är, normalisera av bara sjutton!

Jag kunde inte bry mig mindre. Bara låt mig vara som jag är och håll er nakenhet på avstånd.  Ni talar inte för mig.

Totalt deltog idag ungefär femtio personer i en demonstration, som gick mellan Gustav Adolfs torg och Möllevångstorget i Malmö. Många av kvinnorna gick barbröstade.– 

"Det handlar inte om att man måste visa sina bröst hela tiden, utan att möjligheten ska finnas. I ungefär 80 år har män kunnat gå med bar överkropp, och det betyder alltså att vi har haft olika rättigheter vad gäller våra kroppar under nästan 100 år. Det är inte okej."

-"Vi vill att bara bröst inte längre ska väcka sådan uppståndelse, utan att de ska normaliseras. Vi vill bara kunna vara som vi är", säger Amanda Pommer, som är en av initiativtagarna.

Ta av er brallorna också för all del, för att visa patriarkatet att ni inte är ett dugg förtryckta. 

Och fundera på det här Amanda Pommer, ni kan säkert skotta och ploga med free nipples. 

Syltrygg @styltrygg-"Trots allt som händer just här och nu så är det nåt annat som oroar mig. Hur ska det gå m den feministiska snöplogningen i vinter?"


SDS

6 kommentarer:

  1. Hur tokigt kan det inte bli när hel/halvförvirrade, har-för-mycket-fritid-pubertala femaler råkar korsa sina vägar?

    Det finns inte ett uns av substans i den där demonstrationen(försöket till uppvisning). Absolut ingenting.

    Men den stora frågan är varför polisen inte grep de inblandade för förargelseväckande beteende? Inte för att någon åker dit men för att markera att de gått över gränsen.
    Polisen, ja...jag vet inte vad de håller på med, nu för tiden men inte verkar de vara alltför intresserade av egentligen någonting.

    Nej, hade jag haft sålt kläder av någon sort, hade jag lätt delat ut en stor, batik-ful t-tröja till var och en av neutrumen vilket hade gjort att det blev svårare att se avsaknaden av kroppssform.

    SvaraRadera
  2. Malmöpolisen är på facebook.

    SvaraRadera
  3. Det där med bara bröst kanske är nått att diskutera med en imam i närmaste moské

    SvaraRadera
  4. Hmmm... Den till vänster är en så kallad tvåtumfyrtum eller en yngre lönnfet individ med manliga attribut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvåtumfyrtum har det nåt med hjärnkapaciteten att göra?

      Radera
  5. Uschliga. Bilder!
    Till och med jag hittar mer rafflande bilder på nätet...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera