tisdag 4 augusti 2015

Svenska kyrkan promotar rumäners rätt att som livsuppgift sitta på rumpan med en mugg. Vill ha avföringsdränkta kåkstäder och laglösa ockupationer.

"Detta är ett skammens bottenrekord i svensk politisk historia" Biskop Modéus angriper SD:s reklamkampanj mot tiggare.

Biskop Martin Modéus i Linköping går till hårt angrepp mot Sverigedemokraternas uppmärksammade kampanj mot tiggeri på en av Stockholms tunnelbanestationer. 


Ytterligare ett skammens bottenrekord för den kyrka som byggde Sverige en gång, men nu jobbar på att svika, ruinera och rasera det.


Länk

9 kommentarer:

  1. detta var droppen som får mig att lämna svenska kyrkan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner likadant. Man kanske skulle öppna upp en ny svensk kyrka.

      Radera
  2. Glad över att jag inte är med i den föreningen sen mycket länge...

    SvaraRadera
  3. Peter Skoglund2015-08-04 18:54

    Lämnade svenska kyrkan 1983. Har inte ångrat mig en dag. Tvärtom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lämnade kyrkan för flera år sen. Talade inte om det för mina barn men det visade sig att dom också hade lämnat flera år innan jag gjorde det.Varför betala till kyrkan som begår kriminella handlingar? Ex. gömma illegala, kvinnoförtryck och slår blå dunster i våra ögon.
      Begravningsavgift måste dock alla betala för att komma i jorden.

      Radera
  4. Man kan vara troende utan att betala skatt till fariseerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt. Varför gå en skattebelagd omväg via Sv Kyrkan?

      @Skogkund.. Du var före mig, jag 1984.

      Radera
  5. Usch t.o.m Gud fader och Jesus betackar sig nog för att denne trosförrädare påstår sig gå deras ärende.
    Sic transit gloria mundi.+Och nu går det fort!Katinka Glahd.

    SvaraRadera
  6. Tomten Modèus i sin fåniga mössa vågar sticka upp men vad är det han vill säga?
    Jönssons katt

    SvaraRadera