söndag 5 juli 2015

Medias systematiska manipulering. Och hur somliga bara gapar och sväljer.


En pojke på tåget mellan Göteborg och Varberg hade råkat köpa fel biljett.– Pojken var afrikansk och kunde inte så mycket svenska, och knappt någon engelska heller. Då kräver tågvärden (rasist!) att han ska betala för en ny biljett – annars kommer han att ringa polisen.Då gick passagerarna ihop – och betalade biljetten för pojken, som av allt att döma var ett ensamkommande flyktingbarn.– Det var så fantastiskt att se hur ett halvt tåg bara reser sig upp och sträcker fram sedlar och mynt, berättar Nina, 31, som var en av passagerarna. 

Nina - en god bekräftelsesvältande människa, gjorde ett hjärtskärande inlägg på FB om den livsomvälvande upplevelsen. Hon blev rikt belönad av de andra godhetslismarna och har nu frikort hos sankte Per.


"nn1: Å, så tacksam för din friska reaktion och ditt handlande. Mitt hjärta värkte för pojken och jag grät av glädje när jag läste om hur ni självklart gjorde det ni kunde för honom. Det är så skrämmande när kärleken kallnat hos människor, när man bara är beräknande, principtrogen och slutat känna medlidande. Gud, hjälp oss i vårt land att vårt hjärta fortsätter att klappa och känna och att det leder oss till handling! Varmaste kramen till dig, så väl handlat, så väl skrivet, är så stolt över dig!

nn2: Du är en god människa

nn3: Bäst är du!!!!!

nn4: Medmänsklighet är kanske en bristvara idag när folk i allmänhet mest tänker på sig själva. 🙉🙈🙊
nn5: AMAZING!!!!
nn6: Otroligt bra jobbat! Blir så obeskrivligt arg och provocerad av att läsa detta. Bra att ni satte en gräns!

nn7: Det du berättar får mig lika berörd och tårögd idag... Du är så full av energi o livsglädje och jag är glad att vara din vän! Underbara Nina du är bara så fin heart emoticon

nn8: Vad bra! Jag håller så med dig! Det är i de "små" situationerna de flesta av oss kan göra skillnad. När någon fäller en rasistisk kommentar på arbetet tex, att inte bara vara den som är tyst utan att man faktiskt säger ifrån, när något inte är ok.


nn9:  du är precis som jag minns dig Kram!

 nn10: Underbar gest och typexempel på gemensamt samhällsansvar🏻 Tack min fina vän och resterande resenärer för att ni tog hand om en rädd man! Världen behöver även vardagshjältar..

nn11: Mycket bra gjort!! Och sorgligt att det kan bli så där! Tänk om inte du och kvinnan hade funnits på tåget!! Vad illa det hade kunnat gå då!!
nn12: Såå bra gjort!

nn13: Fler borde vara som dig, kvinnan och de resterande som agerade på tåget - bättre sent än aldrig.

nn14: Skämmas borde de som inte agerade och heller inte har planer på att göra det i framtiden. Eloge till dig Jag saknar dig fina." 

Jag tappar målföret igen.  

Undrar hur mycket deras blödande hjärtan värker över människor som dränks, torteras och sprängs i bitar. Och om dessa lättrörda snällister har en speciell tårdränkt facebooksida för de arma offren.

4 kommentarer:

  1. Denna Nina som är en god bekräftelsesvältande människa är en vidrig människa. Jag läste också detta i Exp och kände en omedelbar äckelkänsla och förakt mot denna människa.

    Fy fan vilken egoistisk, falsk och obehaglig människa denna Nina framställer sig som. Hennes ”sympatier” och ”människokärlek” ger jag inte fem öre för.

    Hon sitter sannolikt på sin kammare, fullständigt uppblåst och detonerar troligtvis snart av sin egenkonstruerade godhet.

    Nina Rawshani
    https://www.facebook.com/nina.rawshani/posts/10152803678731651?pnref=story

    Den som ger sig tid att kolla upp denna altruistiska människa på ratsit finner att hon bor i Vasastan i Göteborg. Där bor hon extremt segregerat och etniskt rent. Mångkultur avnjuts alltid på avstånd av dem som förordar den.Så är det alltid.

    Falska vidriga människa!

    SvaraRadera
  2. Råkat köpa fel biljett är bland det vanligaste sätten att åka billigt vet vi busschaufförer mycket väl. Sedan ställer man till en scen för att väcka medlidande. Det går för det mesta vägen. Ett annat sätt är att inte ha eiktigt hela summan och förlita sig på att chauffören ska bjuda på resten. Av egna pengar! För egen del blir jag en anhängare av Ryanair då:-(

    SvaraRadera
  3. Ja, det lyser naivitet om de lättlurade snällisterna, många som kommer från andra länder med armbågsmentalitet för att överleva, tror svenska folket är dummare än Åsna Romson, och jag är benägen att hålla med.

    SvaraRadera
  4. Alltså, har man köpt fel biljett är det väl bara att köpa en korrekt sådan om tåvärden ber om det??
    (och vara skitglad att man får chansen att köpa den och slippa en saftig kontrollavgift!)

    SvaraRadera