onsdag 1 april 2015

Och i det här landet blir människor hysteriskt kränkta av en negerboll.


Vakande personal blev utskälld efter att ha hjälpt en sjuk kvinna som inte ville kissa i sin blöja. Händelsen inträffade i Ängelholm, en natt hemma hos en sjuk äldre kvinna som kallade på vakande personal för hon behövde gå på toaletten.

Under toalettbesöket blev vårdtagaren yr och klarade inte att gå tillbaka till sin säng ens med hjälp. Nattpersonalen som larmades blev ursinniga och skällde ut vakpersonalen. De röt att den gamla kvinnan ska kissa i blöjan och inte gå på toaletten. Vakaren blev dessutom ifrågasatt för att ha hjälpt vårdtagaren till toaletten: ”Man ska inte ta någon döende till toaletten.”När vakpersonalen visade på de nedskrivna arbetsuppgifter som man enligt ansvarig sjuksköterska kunde hjälpa kvinnan med – bland annat hjälp med dryck, munvård, toalettbesök, byte av inkontinensskydd eller lägesändring vid behov – så blev svaret att det kunde man strunta i.  

Jag tycker regeringen ska byta namn på 'äldrevården i Sverige, kalla den för vad det är - avlivning.

Tack Skogis för artikeln som skakar om hela mig.

HD

6 kommentarer:

  1. Fy fan vilken djävla skam.Gamlingarna avlivas medvetet och
    det är en tidsfråga innan injektioner börjar tillämpas om det
    inte redan nu förekommer.
    Samtidigt har flyktinboendena full personal dygnet runt med
    bersonlig buttler och jag undrar vad det är för jävla idioter
    som ställer upp som buttler och rövtorkare på dessa
    förbannade boenden.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att jag hinner ta livet av mig innan jag hamnar i dödens väntrum där nästan ingen bryr sig det minsta.

    SvaraRadera
  3. Tänker precis likadant, känner att jag måste förbereda mig på nåt sätt.

    SvaraRadera
  4. Sjelv har jag för många år sedan flytt till sydamerika.
    Där visas fortfarande respekt för åldern.
    Varge dag när man som pensionär kliver på bussen är
    det någon som reser sig och låter gammlingen sitta.
    Sådant har jag en känsla av att det inte förekommer
    i Sverige.Nej,där rånas och misshandlas gamlingen.

    SvaraRadera
  5. Förr i världen sade man att man kunde se hur civiliserat ett land var när man tittade på hur de gamla behandlades.
    "Den humanistiska världsmakten" har inget att skryta med.
    Fattar inte var de har hittat dessa psykopater och anställt dem till äldreomsorgen?

    SvaraRadera
  6. Varför självmord?
    Lär er av germanwing
    Låt valda delar av befolkningen följa med,vetja...

    Jungman Jansson
    Jordgubbarna börjar bli bra nu
    Och gröna sparrisen är ätbar

    SvaraRadera