onsdag 22 april 2015

Är "rätt målgrupp" = ovita barn?


Föreningen "Våra älskade barn" vill att familjer i Sverige som lever i en tuff ekonomisk vardag ska få en betald semesterresa. – Det betyder så mycket att släppa oron och inte räkna pengar under några dagar, säger Joakim Björndahl, som är engagerad i föreningen.

– "Kommunen hjälper oss att fördela erbjudandet så vi når rätt målgrupp utan att vi själva behöver göra någon selektering eller välja ut", säger Joakim Björndahl

Jag blir överlycklig av detta initiativ, känner direkt att jag skulle vilja bidra! Men, Sveriges nutida politiska och mediala vi-och-dom-indelning och tvärtomapartheid, får mig att undra om det verkligen gäller "alla" barn. – "Kommunen hjälper oss att fördela erbjudandet så vi når rätt målgrupp utan att vi själva behöver göra någon selektering eller välja ut." "Kommunen" "Rätt målgrupp" och "Selektering" gör mig nervös.

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte att du behöver vara nervös alls. Sannolikheten att det skulle gälla etniskt svenska barn är nog nära noll.

    Skogis.

    SvaraRadera