söndag 1 mars 2015

Tidstypisk debatt.

  •  svensk skattebetalare :·  
    - Vadå tar hand om varandra? Ingen tar hand om mig utan det får jag göra själv. Men visa saker klarar jag inte att göra själv som t.ex. ballongspränga mina ben och då är väntan evigheter, men som sagt vad får jag klara mig själv och stappla fram med svåra smärtor så lever andra I en utopi indoktrinerad av mainstreammedia.

  • En man med ickesvenskt namn: · 
    -Sluta lipa, a la oj vad synd det är om mig, är det ett riktigt konto du skriver från om det är tycker jag lite synd om dig som bara har 7 vänner.

    De här två kommentarerna är dystert avslöjande. En svensk försöker få förståelse för sitt lidande och sin förtvivlan över att inte bli hörd och hjälpt, trots sina livslånga skatteinsatser. Då kommer en man som invandrat hit och åtnjutit allt det som den svenske mannen tvingats offra. Den här invandrade mannen är för att vi ska hjälpa alla stackare i den skenande invandringen. Och så tycker han att svensken som betalar ska "sluta lipa". Dessutom kränker den invandrade mannen svensken genom att googla hans privatliv, och trots att det inte har med debatten att göra ö.h.t, sårar honom ytterligare med en kommentar om hans vänkrets. Den invandrade mannen kan ju själv stoltsera med 87% av svenska folket i sin snälla "vänkrets". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar