onsdag 18 mars 2015

Näringslivets Superkommunikatör 2015 - Misslisibell.

Förra året toppades Resumés lista över Näringslivets 150 Superkommunikatörer av Ikeas Ingvar Kamprad. 

I år blev han slagen av 13-åriga Lisa ”Misslisibell” Jonsson. Med sina dryga 250 000 följare påverkar Lisa Jonsson, 13 år, unga flickor och deras syn på varumärken, som läppstift, glass,
lösögonfransar och hårshampo.

– Ett namn som lyckas förändra Sverige genom kommunikation, goda exempel att inspireras av, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire. 

250 000 följare. Och förmögen - de hungriga företagen jagar livet ur henne för "produktplacering". 

Hur  som helst här kommer supertackvideon från Sveriges framtid efter Ingvar Kamprad.

2 kommentarer:

  1. Det är just mer av läppstift, glass, lösögönfransar och hårshampo som unga flickor behöver. Väl upprustad för vuxenlivet!
    Och hon har lyckats förändra Sverige? Grattis!

    SvaraRadera
  2. En tung person, värd all respekt som Resumé ger.....

    SvaraRadera