tisdag 24 februari 2015

- Man måste lära sig språket.

Nu hörs öppen kritik mot invandringen bland kristdemokrater ute i kommunerna:

– Man måste lära sig språket och man måste lära sig den svenska kulturen. Man måste genomgå assimileringen för att kunna integrera sig. Man måste lära de som kommer till Sverige att umgås, säger Janis Salts, kristdemokratisk lokalpolitiker från Tyresö.
– Själv har jag lettiska föräldrar så jag kan den där biten sedan barnsben.
Janis Salts vill också att partiet ställer större krav på dem som tar hit anhöriga. Partikollegan från Eslöv, Karin Lunde, tycker att invandrare tar hit alldeles för många anhöriga.
– De får ta hit de närmaste, sedan får det räcka. Sedan ska de lära sig svenska och det är ju många som inte gör det.
Janis Salts och Karin Lunde är två av de över 800 kristdemokratiska kommunpolitiker som samlades på partiets kommundagar i Örebro i helgen

Image result for Margareta Sidenvall KD

Margareta Sidenvall, KD Gävleborg, blev gråhårig på stubben:

- Det är INTE dom som kommer hit som ska "assimilera" sig, detta avskyvärda ord, det är ursprungsbefolkningen som ska vara djupt tacksamma för influenserna som de invandrade berikar oss med. Man får aldrig, ALDRIG, tala om människor som kostnader. Däremot kan jag berätta att en ursprungssvensk som föds, växer upp, går i skolan och utbildar sig här i vårt land, är en kostnad för samhället tills han/hon fyller 25 år.

 Hmmmmm......... och jag som trodde alla ursprungssvenskar som fötts här har föräldrar som betalat skatt för barnens försörjning. 

Så dum jag var!

2 kommentarer:

  1. Vilken ursprungsbefolkning har det gått bra för?
    Denna dam från min hemstad Hudiksvall är läkare och ska inte lägga sig i politiken.

    SvaraRadera
  2. Skomakare bliv vid din läst, gammalt ordspråk som inte gäller de flesta politiker- de har ingen läst att bli vid.

    SvaraRadera