torsdag 19 februari 2015

Kommunkärringen från Angered i Debatt.

I kvällens SVT-debatt hade vi en samling Sahlindårfinkar på terapikuddarna på vänsterflanken, deras logik?  "Att ta ett medborgarskap är ett oerhört ingrepp, men att våldta och mörda går bra." En i det gänget,  som misslyckats kapitalt, var en stadsdelsdirektör från Angered, den kommun som sen 2012 skickat flest islamistkrigare till IS från Sverige. Hon tycker dock kommunen är på gång att ta kontrollen...... Och hon förstår inte alls detta snack om "islam" och "IS" och "muslimer": 

- "Jag säger bara Sara Svensson", spottade hon ur sig. "Från Livets Ord! Hon gick rakt in i ett hus och sköt en annan kvinna i huvudet!" 

Då drog jag tröjan över huvudet,rodnade, skruvade mig från soffan ner på golvet,och hoppades, hoppades, hoppades att jag hört helt på tok. Det kan väl inte vara möjligt att en svensk kommunpolitiker 2015, sitter i en debatt om islamister som bränner upp människor med nöje, våldtar barn och filmar halshuggningar för att få världen i fullkomlig underkastelse - och jämför med mörderskan Sara Svensson 2004? Men jo, hon sa det, och gjorde sig därmed till seklets blåstaste dumbom. 

Arma Angered. Arma Sverige. 

På andra sidan ägde Sara Skyttedahl, med ett litet stöd av Per Gudmundson. Självklart ska medborgarskap förverkas, ingen som strider för en annan makt mot Sverige ska få vara svensk.


16 kommentarer:

  1. Sara Skyttedal framtonar föredömligt som kraftfull islam kritiker. I jämförelse var Jimmie Åkesson mkt mild i sin numera ökända Aftonbladsartikel. Jag hoppas hon fortsätter så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det politiska läget är trots allt ett litet uns mer tillåtande nu efter 2014. Skyttedahl hade fått Aschberg och kvällstidningsdrevet efter sig och blivit landsförvisad och arbetslös om hon uttalat dessa åsikter före 2015. Eller vad tror du?

      Radera
    2. Dagens ros till Sara Skyttedal. Kommer mobbarna från aftonslasken att spy galla igen?
      Isis följer koranen till punkt o pricka enligt en inringande
      invandrare till P1. Mannen var väldigt upprörd över Sveriges flathet. De onda finns i hela världen och även i
      Sverigestan. Likt giftormar slingrar de onda in sig och det
      försvarslösa bytet är hur lätt som helst att svälja.

      Radera
  2. Rätt ensam där förstås, men obändig i sin rättsuppfattning, jag beundrar henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömmer aldrig en busschaufför jag kom i samspråk med 2008. Han frågade mig varför vi införde islam i Sverige. Han hade flytt från islam till det fria Sverige, men slapp inte undan ändå. Jag sa till honom att jag inte heller förstod varför och att jag skulle fortsätta att informera om islam och dess konsekvenser. Han tackade mig. Jag har tvingats dra mig tillbaka, måste rädda jobbet. Men en vacker dag kommer någon på vad jag sagt och gjort och jag ryker också, hamnar ute i kylan. /V

      Radera
  3. Läget har ändrats påtagligt sedan Gud fader försvann på valnatten
    Var det verkligen en förlust för Alliansen som behövdes? Så länge som den har ideologiskt havererat är allt annat än sd idioti.
    Skyttedal mobbas nog precis som N Sabuni bort befarar jag.

    Peter Dahl =anonym kommentar no 1

    SvaraRadera
  4. Läget har ändrats påtagligt sedan Gud fader försvann på valnatten
    Var det verkligen en förlust för Alliansen som behövdes? Så länge som den har ideologiskt havererat är allt annat än sd idioti.
    Skyttedal mobbas nog precis som N Sabuni bort befarar jag.

    Peter Dahl =anonym kommentar no 1

    SvaraRadera
  5. Ja, det är tur att PK-maffian har Breivik och nu även Sara Svensson som argument att slå i huvudet på folk som äntligen insett att Islam är det reella hot mot västvärldens demokratier som Åkesson mycket riktigt påtalat i flera år. Att det kacklades aldeles för mycket i mun på varandra verkar vara positivt då programledaren gjorde inget för att stävja detta. Tror fan jag flyttar från detta land inom 2 år,,.seriöst!

    SvaraRadera
  6. Va? Ingen Behring Breivik I debatten? Börjar de lägga av sig?

    SvaraRadera
  7. @Argus2015-02-20 09:05.
    Breivik togs upp av Fredagspanelen i TV4 i morse.
    Däremot nämndes denna gången INTE korstågen !!!

    På samma kanal kunde vi kl. 7:57 också höra att "vi kan vara stolta över att vi tar emot så många flyktingar".
    Sedan var nyheten att det år 2020 kommer att fattas 55.000 lärare i Sverige. Tendens stigande.
    Jag förmodar att vi av bara farten ska vara stolta här också ?

    Tjalle

    SvaraRadera
  8. "Alla chefer verkar befordras till sin inkompetens nivå" !!
    "Et tu Marianne Olsson" !!
    Stefan H

    SvaraRadera
    Svar
    1. ..a k a Peters princip
      http://sv.wikipedia.org/wiki/Peters_princip
      En av mina absoluta favoriter!

      Radera
  9. Tusen tack! Nån borde snarast bryta mot principerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag, som vanligt!
      Fanns, tack och lov, bara en nivå på ett av mina jobb...
      Mycket tacksam att en flicka såg till att jag fick ett uns bildning.
      Tänk vad de släpper fram i lärosäten utan att kolla.

      Jungman Jansson

      Radera
  10. Anar vilken flicka du talar så varmt om. Eller fanns det flera?

    SvaraRadera
  11. Ja, lustigt nog.
    Men ingen katalog aria i mitt fall...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera