lördag 31 januari 2015

Sverige visar vägen till hell.


 Snacka om att ta med sig jobbet hem! Det svenska företaget Epicenter hi tech, har planer på att installera microchips på baksidan av de 700 anställdas händer. Medarbetarna kan sen använda chipen när de vill utnyttja fotokopieringen, passera säkerhetskontroller eller betala för sin lunch i matsalen. Varje chip är stort som ett riskorn och innehåller personlig information. 

Detta är den nya svenska modellen.  

Snart kommer alla svenskar vandrande ut med chippar, som AKB/Löfvén, och ekar lydigt diktaturens dekret.

DM


9 kommentarer:

  1. Det här är "framtiden". Om man läst något ur bibeln så ser man tydligt vad det här är....vidskeplig, foliehatt eller ej. Otäckt är det och mig får de hellre skjuta än att jag sätter in en sån där grej. Jag använder ju för fasen inte ens mobiltelefon längre.

    SvaraRadera
  2. Jag vägrar också, vill tillbaka till baktiden.

    SvaraRadera
  3. Daily Mail är ju inte den mest trovärdiga tidningen i UK

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du att de hittat på?

      Radera
    2. Hur trovärdig är SN?
      http://www.sn.se/nyheter/inrikes/1.2937695

      Radera
  4. Det är det jag alltid har sagt - det var bättre förr!

    SvaraRadera
  5. Detta är ju mycket bättre än mitt eget,snart 20 år gamla förslag !
    På den tiden föreslog jag,att man skulle tatuera in personnumret i pannan,på alla nyfödda... Ansåg då att detta skulle underlätta,att skilja ut agnar från kornet,vid inköp på Systemet och Apoteket !

    SvaraRadera
  6. Bäste Lars!
    Du har bott för länge ( redan då?) i Tyskland.
    Tatuerade de inte folk redan på trettio talet?
    Dessutom skulle mitt Konrad R. ha hamnat här.
    Blir sådär om man skall göra sig till och författa ett inlägg redan vid fem tiden...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jungmannen ,det finns märkliga upptäckter som ursprungligen kommer från Absurdistan...Till dessa hör bl.a. "personnummer",som Sverige var ensamma om,och först med att påtvinga sina medborgare...Under senare år har man t.o.m. i våra adresser,lagt till lägenhetsnummer !
      Vid tiden för mitt förslag var detta en protest mot vad som infördes,och framför allt vad detta kom/mer att leda till med tiden.... Nu är vi där.
      Glasmänniskan från 1984 har i verkligheten fötts.

      Radera