söndag 18 januari 2015

Disträ som en gammal professor


är jag. Kom att tänka på min senaste groda när jag fick syn på den här sängen i det lite udda sovrummet.  För nån som är sugen på en dubbelmacka, eller...?

Hur som helst, jag gjorde mig en tallrik med krispig blandsallad, försiktigt brynt broccolisparris, romantica-tomater, massor av riven parmesan på, och till detta en grillad merguez-lammkorv. Allt som saknades innan perfektionen, var en härlig klick Johnnys senap. 

Det var inte förrän jag sprutat en mycket rejäl klick på min middagsanrättning, som jag upptäckte att plastflaskan inte innehöll senap - utan flytande smör- och rapsolja. 

Suck.

6 kommentarer:

  1. Jag vågar inte kommentera det där med dubbelmackan. Tvetydigt, tillsammans med den bilden. Eller så är det min fantasi som för mej på fel spår... det händer.
    Inget fel på Johnnys senap, men prova Edvins senap om du hittar den. Jättegod till julskinka och dylika rätter.
    Fast till varmkorv ska det vara Hultbergs milda.
    Å andra sidan... smaken är ju som baken.

    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Om du kör lchf är den dock helt perfekt Carina ;)

    SvaraRadera
  3. Lättlöst, mitt herrskap!
    Man skaffar sig en hustru!
    Fast det har ju jag haft i 100% av min levnad.
    Tala om curling...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, intressant! Gifte du dig redan vid födseln, eftersom du haft en hustru i 100% av din levnad? Du kanske är muslim? Ha ha, antagligen menar du att livet började när du träffade din hustru.

      Radera
    2. Lite skämtsamt, ja!
      Jag hade ju min faders hustru.
      Någon annans.
      Och, si på f-n, vilken ju blir religiös när han blir gammal, min egen hustru.
      Bra ordnat, inte sant.
      Följdkommentar?
      Besvaras ej...

      Jungman Jansson

      Radera
  4. Tack för positiva LCHFtankar! Och Edvins - min gamle morfars - senap, vi har snackat om det förut - den finns ju sorgligt nog inte här! Hultbergs milda, måste leta, eller finns den också bara som delikatess i Skåne? Och framför allt - har den STOR text på förpackningen?

    SvaraRadera