torsdag 27 november 2014

Förlåt en fråga RFSU.


RFSU har anordnat en tävling för att få fram ett ord för kvinnlig onani, man tyckte att det saknades ett självklart ord, motsvarande "runka" för män. Denna ständiga feminismens maskulinisering av kvinnor äcklar mig. "Klittra, pulla och runka" kom i topp. De tre fulaste orden fick flest röster i RFSU:s tävling:

– Man behöver ord för det man ska prata om, sade Kristina Ljungros, förbundsordförande för RFSU. 

När, och med vem, ska man prata om detta nya ord, som vi har klarat av att leva utan tills 2014?

6 kommentarer:

  1. På det viset blir det inga barn!
    Definitivt inte heller några barnbarn...
    Jag har under en sex(!) veckorstid varit inhoppar som flygledare.
    (Vare' väl...)
    Jag skulle hjälpa till med inflygningen av den där fågeln som bringar
    glina till föräldrarna.
    Jorå' det gick bra.
    Var säkert helt och hållet min förtjänst.
    Blev en liten flicka.
    Nej inget rim nu, please!
    Tur att inte fotografera sliter på det man fottar.
    Då hade hon varit utsliten vid det här laget.

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. En gynekologisk flygledare har jag aldrig hört talas om...och under sex! veckor ändå värre...har varit borta fyra veckor och väntat på ordern...ready for take off!...som oftast kom nattetid.
      Men grattis till den lyckade nedkomsten!
      Stefan H

      Radera
    2. Tack, Överste!
      Jorå, det är många gropar, förlåt, öppningar, där nere på kvinnorna.
      Trodde jag skulle ( numer...) kunna hjälpa den där "Storchen" att hitta rätt.

      Jungman Jansson
      ( nere i Belgien igen efter väntan på Bromma och två avisningar därstädes.
      Det blev således inte bara en kort tripp till Gottröra.)

      Radera
  2. Gratulerar, Jungman, nu min tur att dirigera fågeln rätt. Helst får den landa med första barn-barnet innan den 11 december. Så mycket längtar jag efter denna lilla baby!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska du bli farmor Carina? I såna fall jättestort grattis! :)

      Radera
    2. Eftersom jag är lite skrockfull grattar inte jag i förskott, Carina
      Varför inte den 17/12?
      111 årsdagen av bröderna Wrights bedrift vid Kitty Hawk!.
      Vore väl kul.

      Jungman Jansson

      Radera