måndag 20 oktober 2014

Om Sveriges försvarsberedskap.

Filmklipp här!

4 kommentarer:

  1. Skrämmande likt dagens verklighet.

    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer ihåg när SAS började bete sig mot passagerarna, från att ha varit airline of the year, till att tvingas slåss bland alla de som kostar mindre i flygresa än taxifärden till Arlanda.All stolthet som jag känt över mitt yrke och min uniform rann av mig i takt med den ena VDn inkompetentare än den andre. Kan tänka mig att det känns så för många i försvaret idag.

    SvaraRadera
  3. Cheferna för flottan och regeringen undanhåller det mesta om det som händer i Stockholms skärgård...under u-båts jakten under 80-talet i bland annat Töre och Stockholms skärgård släpptes två ryska u-båtar igenom avspärrningarna av Svenska marinen och det kommer att ske denna gång också...ingen inom regeringen vill ge order till chefen för marinen om direkt verkanseld med
    tex undervattens robotar eller sjunkbomber och det vet Putin...ryssarna leker katt och råtta leken och skrattar åt Svenska försvaret...det är därför marinen har infört avspärrningar på ca en kilometer runt sökområdet... allt enligt MUST!!
    Stefan H

    SvaraRadera
  4. Inte bara ryssarna som skrattar åt oss. Undrar vad som ska hända som ska rädda oss från ännu en mink-blamage. Vad tror du, Stefan? Det här är ju larvigt.

    SvaraRadera