onsdag 1 oktober 2014

Nyord utomlands - "Pippi-censur"

En journalist och en dansk socialdemokrat (mörkhyad)Mattias Tesfaye har gått ut på det som de kallar "negersafari"i en matvaruaffär och letat efter "Pippi-censur". De hittade ett kaffe, frukostflingor och Zulu saltgodis som definitivt skulle bannlysas på andra sidan sundet. 

Mattias Tasfaye stannade först vid hyllan med Oboy-drycker, och berättar att när han var liten och drack Oboy, så skrattade hans kompisar och sa - Aha, är det därför du är så brun!! Mattias säger: -Det är barnhumor!! Och jag har aldrig nånsin känt mig kränkt varken av det eller annat, och jag har aldrig hört talas om nån annan som gjort det heller. 

Möjligen kan jag tänka mig att nån som vill visa sympati med mitt ursprung känner sig kränkt på mina vägnar. Men - vet ni vad problemet är här? Att i Sverige gör man ett problem av något som inte är ett problem.

4 kommentarer:

  1. Skolverket:
    Skola i Sorsele heter ( håll i er nu!)
    Blattnicksele.
    Jag är mållös...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  2. Spionen som hänger här, kommer nu, senast igår, att se till att detta hatnamn förbjuds omedelbart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alla" anonyma" samma IP nummer?

      Jungman Jansson

      Radera
  3. Nyttjar dessa ens idrottsplatser?

    SvaraRadera