fredag 19 september 2014

Söthetstävling.


Jag är sjukt svag för valpen som har fått nåt på näsan. 




Ikateq är en hanhund av rasen grønlandshund. 

Buddha 




Buddha er en hanhund av rasen tibetansk mastiff. 

Mira



Mira er en tik av rasen fransk bulldogg. 

Boye




Boye är av rasen coocker doodle.

Tapper



Tapper är en border collie-blanding.

Britney



Britney er en tik av rasen griffen belge.

Nellie




Nellie är en labrador-tik på 18 måneder. 
.

Mike




 Mike är år gammal, och gillar en god bok.

Per



Per är sista kandidaten.

Men för min del blir det Boye!




14 kommentarer:

  1. Boye, inte alls fel val. Vad gäller valpar finns det nog egentligen inga fel, bara mer eller mindre rätt. Själv kanske jag hade valt Nellie. Ögonen... suck, Audrey Hepburn... suck.

    Skogis. (Suck)



    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag veeet. Nellie had me vid första ögonkastet, jag förälskade mig. Men sen kom jag snabbt ihåg pälsfällningen......

      Radera
  2. Boye
    Karin
    Kallocain
    Freud
    Kokain som bedövning vid behandling av ögonåkommor.
    Nu är jag där och låter tankarna löpa...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur kan du hålla dig borta från grynnorna när tankarna löper, Jungman Jansson, det frågar jag mig.

      Radera
  3. Det märks att du blivit hundbiten !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett bett för livet! Faller du inte för nån, Lars?

      Radera
    2. Nej jag tillhör kattdjurens värld !

      Radera
  4. Normalt sett faller jag för hundar som Per och Nellie men lilla Britney var ju hur bedårande som helt. Just nu skäms jag över att jag brukar kalla småhundar för "inga riktiga hundar"...guuud så söt hon är. Britney´s blyg/rädda blick går...tjong...rakt in i hjärtat på mig.

    SvaraRadera
  5. Valet av Britney, Tina, säger mig att du är en människa som månar om och vill hjälpa alla som är rädda och har det svårt.
    Efter min första kurs i psykoterapi.....

    SvaraRadera
  6. PS. Mike skulle jag kunna tänka mig att gifta mig med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med doggens bok?
      Hur var det nu .
      Mycket läsa gör dig klok
      Därför läs varenda bok...
      Började i går kväll läsa "Om demokratin i Amerika"
      Skall bli kul att se om jag mäktar med det.
      Med tanke på utvecklingen där...
      Den är ju som bekant skriven 1835-40.

      Jungman Jansson

      Visst tusan: ämnet hundar.
      Boye för mig.
      En medhjälperska har en dylik tingest.
      13 år är den nu.
      Men kan ni tänka eder.
      Hunden blir så lycklig när vi mötes ibland att den- pinkar på sig...
      Det tycker jag nog är att gå för långt i alla fall!

      Radera
  7. Vilken effekt! Är det bara på hundar?

    SvaraRadera
  8. Har faktiskt inte vågat titta efter annars.
    Blev nog besviken om det inte märktes ett spår...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera