söndag 14 september 2014

SD kvällens vinnare, på Ms bekostnad. Så går det när man inte vill ta i medmänniskor med tång. Och expo-Mattson tuggar fradga.

-"Hur kan man prata om att isolera Sveriges 3:e, kanske t.o.m. 2:a största parti?!?! Dags för ett paradigmskifte!"

: "Det här blir ju en bra sörja i regeringen. Först får vi en rödgrön regering, sen får vi ett helvete" 

-"Kan inte var 10e svensk göra en Kent Ekeroth och fly till Ungern?" 

Mina tankar om denne Anderssons hatretorik; det känns väldigt oseriöst och  föraktfullt att Soran Ismael, SVTs "expert"och andra åsiktsmästare, betraktar en miljon väljare som aningslösa "rasist"dårar som inte fattat vad de röstat på.

4 kommentarer:

  1. I mitt valdistrikt fördubblade SD sitt valresultat, nästan 1 på 5, på bekostnad av V. ;-) Större än Alliansen och aningen mindre än Alliansen + MP(K). ;-)

    SvaraRadera
  2. Om man ska tyda sju-klöverns lätt chockade politiker så är det deras första och egentligen enda prioritering att hålla SD utanför. Sen har de mage att tycka att SD har bara enkla lösningar och att deras väljare då måste vara enkla individer som bara kunde förstå och söka de enkla lösningarna. De mer intelligenta väljarna valde just deras egna partier som då hade långsiktiga, moderna och goda lösningar. Antagligen så långsiktiga att vi hade dött ut som folk innan de givit effekt.
    Annars är ju en enkel lösning enligt reklamen att använda treo. Funkar inte det så kan man ju alltid prova att minska invandringen enligt SD:s recept. Kanske blev det då tillräckligt med pengar över för att driva landet vidare utan det svarta hål i vår ekonomi som håller på at sänka oss.
    Annars var väl valet som förväntat, även om man alltid ville mer.
    FI kom ju inte in och det kan väl ses som en seger för mänskligheten.
    Till och med Gudrun Schyman var dämpad på slutet av valvakan.

    Skogis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste ha varit brist på rödvin?

      Radera
  3. Som tur var slapp jag följa valvakan i.o.m med att vi hade ett ispass. En lagkompis som satt precis bredvid mig i omklädningsrummet, började kommentera prognosen och jag sa till att jag inte ville höra. Tror att han blev sur. Sedan ute på isen vid 22-tiden sa en polare "Hörru Plutten, din lilla älskling* Gudrun har kommit in i riksdagen. Jag blev faktiskt väldans paff/nervös och frågade honom ett par skiften senare "Du Putte, det där med FI, det kom väl från VALU-prognosen väl?" Vilket det gjorde.

    Efter träningen vid 23-snåret var det rätt många kommentarer om SD typ "Hur f-n kan dom?" "Wow 13%" Jag höll mig utanför, för jag vill verkligen inte veta vad mina lagpolare står politiskt. Tycker dom "fel" så finns risken att jag distanserar mig från de individerna. Dessutom så tror jag att det var Wayne Gretzky som myntade uttrycket "Gracious Winner". Nåväl, skönt att komma hem och se siffrorna.

    /Plutten

    * Om inte bloggens läsare förstått det redan så har jag en rätt så, låt oss kalla det för skruvad humor. I slutet på förra säsongen så trakasserade jag mina lagkamrater, i synnerhet "Putte" med kommentarer hur läcker jag tyckte Gudrun var. Och ta mig f-n, efter sommaruppehållet så hade FI stigit i mätningarna. Tror ni jag har fått något tack för det? Ja, jag är bitter. Jag får vara försiktig med vad jag säger framöver. Måste vara den där fjärilseffekten som ställer till det.

    SvaraRadera