söndag 21 september 2014

Sån är jag.



Som tvivlande skakar på huvudet åt ny forskning som "avslöjar" nåt som inte intresserar mig - "de är bara ute efter nya anslag". Men att den här nyheten är sann är jag fullständigt övertygad om.Ett glas rött vin om dan är lika hälsosamt för dig som att gå på gym. University of Alberta i Canada har forskat fram att rött vin, nötter och vindruvor har ett ämne, resveratrol, (en antioxidant och en växtpolyfenol som bildas av flera växter), som ökar hjärtats, musklernas och benstommens funktioner. Lika nyttigt som att träna.

Så nu går jag ut och köper mig en flaska italiensk, och om det nu är så att ett glas rött om dan är bra för dig - då måste ju två glas om dan vara dubbelt så bra!



4 kommentarer:

  1. Italienskt Sophia till ära?
    Ja, varför ej.
    Men var inte detta med vin en flera år gammal sanning?
    Bra om den stämmer.
    Apropå det
    Till Corbieres i morgon.
    Söker boende.
    Aldrig nöjd verkar det som.

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  2. Bekräftelse är bra. Även flera gånger om året.
    Vem är det som aldrig är nöjd?
    Corbieres låter fint, jämfört med vad?

    SvaraRadera
  3. Hustrun och jag äro efter flera år i Belgien ej helt tillfreds med "Platser med vinter".
    Det är ju varken hackat eller malet där.
    Plus att vi vill ha omväxling i boendet.
    4-5 månader i Norden och resten i cykel och promenadvänlig omgivning.
    Och
    I sanningens namn även skattemässigt förmånligt område.

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  4. Det låter som ni har gjort det alla drömmer om, gratulerar! Lycka till med valet, det viktigaste.

    SvaraRadera