måndag 1 september 2014

Kristdemokraterna hälsar

från yttre rymden.


17 kommentarer:

  1. Att äga en Morgan sportbil,på ålderns höst vore finemangkul

    SvaraRadera
  2. Javisst, Morgan plus Four, den nya folkbilen för våra garantipensionärer...
    .. kostar bara en halv mille.
    De får väl dra in lite på maten, på boendet, på klädinköpen, på tandläkarbesök, på vårdecentralbesök, på medicininköp, presenter till barnen/barnbarnen..och lite till.
    Sen ska de förstås också betala mp:s höjda skatter på fossilbränslen men det löser sig nog, Löfven har ju lovat höjd pension, med 50 spänn i månaden...
    Vad det kommande valet är ointressant, kan inte engagera mig. Man diskutera sk-tsaker när det finns VIKTIGA problem att ta upp t ex det som enl Fredde 16aug starkt påverkar svenska totala ekonomien negativt, det onämnbara problemet, öhh "utmaningen"...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Löven kan behålla sin 50 lapp den ger ingen höjd pension. Politikerna diskriminerar pensionärerna speciellt dom allra fattigaste.

      Radera
  3. Det ser ut som om vi får leva på drömmen och bröd och vatten medan vi sparar till bilen.

    SvaraRadera
  4. Åter från Barcelona...jag får stå med skammen i ögonen...vi äger en Morgan 2+2 röd...det var min älskade hustru som tjatade...ler!
    Stefan H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kör för f-n försiktigt!
      Vi( sic) har investerat ohyggligt i din opdragelse till aviatör.

      Jungman Jansson

      Radera
    2. Ja du...Jungman Jansson...aviatör utbildningen kostar några miljoner...skulle kunna bli en Morgan och ett vackert segelfartyg till dig....men det är min hustru som kör vår Morgan, jag håller fast mig.
      Höjd beredskap för oss...om det nu finns reservdelar och flygbränsle.
      Två JAS och en gammal DC 3 stationerad på Gotland...Ryssarna måste skälva över vår enorma uppladdning!
      Stefan H

      Radera
    3. Minns jag ej helt tokot har ju i vart fall CCCP tränat att skjuta på en DC-3 i svensk tjänst.
      Lite fegt enligt min mening.
      Har för mig att C G von Rosen erbjöd sig att bomba Kreml med en finsk DC-2:a 1940.
      Det var han det...

      Jungman Jansson

      Radera
  5. Doh...Stefan H
    Jag kör hellre motorcykel..Har ett större antal.
    Största är en GW, hustrun krävde en sån..
    Köper man inte det vassaste eller allra häftigaste förlängarna så är det ekonomiskt fullt försvarbart..

    SvaraRadera
  6. För tillfället kan jag inte " dra in " på tandläkarräkningen.
    Just rotfylld 21 ( heter det visst nuförtiden...)

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  7. Tandläkarräkning eller en Morgan, det är frågan.

    SvaraRadera
  8. Skräm mig ej!
    Riktigt så dyrt blir det väl ej?
    Då tar jag en språngnota...
    Kanske skulle hyra en Morgan och fly med?
    Morgan var en ( nästan ) kollega.
    Buccanier i Västindien för en del år sedan.
    Liten värld.

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det behöver du inte!
      Sluddra o bryt på rotvälska, räck fram en 50-lapp
      så är det fixat.
      Lasse

      Radera
  9. Till min stora förvåning är jag tydligen hederligare än jag trodde!
    Man får väl trots allt unna en yrkesman som måste vistas inomhus
    hela yrkeslivet lite kompensation.
    Får man tro min tandläkare blev i alla fall en dylik svensk mästare i konstflygning.
    En annan var med om att starta Svensk Flyghistorisk Förening.
    Slutligen en annan tydligen redaktör för flygtidning.
    Man hinner taga in en hel del information när man sitter handikappad och inte kan ge ett genmäle...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera