lördag 23 augusti 2014

Idag besökte jag M



i valstugan på torget. (inte den på bilden).

Jag ställde frågor:
1. Och statsministern, mår han bra?
Svar: Utmärkt!

2. Jag tänker på den oerhörda chock han måste ha fått efter att i åtta år verkligen trott på att invandringen berikar oss och får Sverige att gå med högvinst, mot att  på en vecka ställas inför faktum att kostnaderna är så svindlande höga att svenska folkets välfärd måste betala.
Svar: .....ehh....vi måste ge skydd..... de som kommer .......eh Sverigeär ett rikt land.....

3. Vem ska betala? Gamla, arbetslösa, skolbarnen, infrastukturen, fattiga och sjuka?
Svar: Det finns pengar...... så nej, det är inte de svagaste som ska betala.

4.Finns det nån gräns för hur många flyktingar Sverige kan ta emot, enligt M?
Svar: Ja, det finns en gräns.
5. Var går den gränsen.
Svar: ...eh.....den är inte.....formulerad...eh....och färdigutredd.....

6. Ni tappade just mig.
Svar: Det var synd.

7 kommentarer:

  1. Underbar!
    Funderar på att kopiera till min kommun.

    SvaraRadera
  2. Vill personligen ej komma i närheten av dylika människor.
    Yahooner, snarast.

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  3. Bättre kopiera än fly, Jungman Jansson.

    SvaraRadera
  4. Nu var du inte lite taskig Carina. De kan inte svara då de inte fått nya dekret från Kim Jung-Reinfeldt. ;-)

    SvaraRadera
  5. Nä, de såg tragiskt ensamma ut utan husse.

    SvaraRadera
  6. F*n vá bra du är!

    SvaraRadera
  7. Haha, Tina, det gillar jag!

    SvaraRadera